מי יותר מעניינת את הספרדים - ברצלונה או ריאל?

נתוני הצפייה במשחקיהן של שתי הענקיות בליגת האלופות העונה מוכיחים: הבדלי הפופולריות מזעריים, אבל עדיין "הבלאנקוס" נהנים מיתרון קטן

במסגרת הניסיון למצוא את התשובה איזו קבוצה מעניינת יותר את הציבור הספרדי - ריאל מדריד או ברצלונה - הגיעו בספרד גם לבדיקת נקודות הרייטינג שהשיגו שתי היריבות המושבעות במסגרת משחקי ליגת האלופות העונה.

לפי המדד הזה, מתברר שריאל היא הקבוצה המעניינת יותר מבין השתיים. המשחק הנצפה ביותר העונה עד כה בספרד במסגרת ליגת האלופות היה הגומלין בשמינית הגמר בין מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד (2-1), שמשך 10.629 מיליון צופים בספרד. המשחק שודר בשתי תחנות טלוויזיה - הערוץ הממלכתי TVE והערוץ הקטאלוני TV3. המשחק הדרמטי בין ברצלונה ומילאן (0-4) ששודר בשבוע שעבר גם הוא על-ידי אותן תחנות, משך רק 9,000 צופי טלוויזיה פחות - ובסך הכל 10.620 מיליון צופים שחזו בהתמודדות.

ההבדל העיקרי הוא כמובן באזורי הצפייה: בעוד שבחבל הקטאלוני השיג המשחק של ריאל מדריד נתח צפייה (share) של 24.3% בלבד, המשחק של ברצלונה משך באופן טבעי בקטאלוניה נתח צפייה 47.2%. גם בשאר המשחקים ששודרו בערוצים הארציים היתה עדיפות לריאל מדריד - שהשיגה העונה רייטינג ממוצע של 6.9 מיליון צופים למשחקים בשלב הבתים של האלופות (השיא: המשחק מול בורוסיה דורטמונד שהביא 7.7 מיליון צופים), בעוד שבארסה משכה 6.7 מיליון צופים בממוצע (השיא: 7 מיליון צופים למשחק מול סלטיק).

יתר הקבוצות הספרדיות באלופות נמצאות מבחינת עניין הרחק מאחור - ולנסיה זכתה לשני שידורים בלבד בערוצים הארציים (מול באיירן מינכן ומול פ.ס.ז') והגיעה לרייטינג ממוצע של 4.3 מיליון צופים. מלאגה המפתיעה שהעפילה לרבע הגמר זכתה רק לשידור אחד - הגומלין בשמינית הגמר מול פורטו - ונהנתה מ-4.7 מיליון צופים.