"כניסת הגז מ'תמר' - חיסכון של כמיליארד ש' בחודש"

שר האנרגיה והמים הנכנס סילבן שלום: "אני יודע שאנו נמצאים במשק שיש בו צורך בשינויים ורפורמות, ואני נחוש לפעול להפחתת יוקר המחייה לטובת כלל הציבור" ■ לנדאו: "הגז מתמר צפוי להתחיל לזרום מוקדם מהצפוי"

משרד האנרגיה והמים ערך היום, (ג') טקס חילופי שרים. השר הנכנס, סילבן שלום החליף את השר היוצא, ד"ר עוזי לנדאו בתפקיד.

שלום ציין את היכרותו עם המשרד, כאשר שימש בעבר מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל. "ישראל כיום היא המדינה המובילה בתחום התפלת המים. פיתוח משק המים הוא דבר מרכזי בעיני, כמו גם פיתוח משק האנרגיה כולו. אנו שואפים להביא את בשורת הגז הטבעי גם לפריפריה, מהלך אשר יוביל להקטנת עלויות הייצור ויסייע בפיתוח אזורים אלו. נמשיך ונקדם את האנרגיות המתחדשות, בתחום הסולארי והרוח. אני יודע שאנו נמצאים במשק שיש בו צורך בשינויים ורפורמות, ואני נחוש לפעול להפחתת יוקר המחייה לטובת כלל הציבור, מדובר בשיפור משמעותי ברמת החיים של כל אחד מאזרחי ישראל".

שלום הדגיש כי "עם כניסת הגז הטבעי ממאגר תמר נשיג הישג משמעותי אשר יתבטא בתרומה אדירה לתל"ג על ידי גידול של בין אחוז לשניים וחיסכון של כמיליארד שקל בחודש. אנו הולכים לעידן חדש של עצמאות כלכלית, אך במקביל צריך לעשות מהלכים חשובים כך שלא נהיה תלויים בצינור גז טבעי אחד. בנוסף, נפעל להטמעת יתרונות הגז הטבעי בהפחתת זיהום האוויר ושיפור איכות הסביבה".

השר היוצא, ד"ר עוזי לנדאו, אמר כי "למשרד האנרגיה והמים השפעה רבה על עתידה של מדינת ישראל. במהלך ארבע השנים האחרונות, קצרנו הישגים רבים: מנענו את בצורת החשמל שאיימה על המשק בקיץ 2012, קידמנו את יצרני החשמל הפרטיים וההישג הדרמטי - מאגר הגז הטבעי תמר צפוי להתחיל להזרים גז טבעי למדינת ישראל מוקדם מהצפוי. מדובר בחיסכון של מיליארדי שקלים והישג לכלכלת ישראל אשר ישפר את רמת החיים של כל אזרח בישראל וישפיע לחיוב על הסביבה".