ארגון השחקנים הודיע: שביתה במחזור הקרוב של הליגה בכדורסל

עדכון: כרגע מדובר ב"שביתת אזהרה" שתכלול רק את המחזור הקרוב; יו"ר המינהלת במכתב תגובה לשחקנים: אנו שומרים לעצמנו את הזכות לתבוע אתכם על נזקים

המאבק בין ארגון שחקני הכדורסל למינהלת הליגה הגיע לנקודת הקיצון שלו. במכתב ששלח היום (ג') יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון למינהלת הליגה, הודיע אלון על החלטת הארגון לשבות במחזור הליגה הקרוב המתוכנן ליום ראשון, זאת "לאור המבוי הסתום בשיחות בין הצדדים". כזכור, הארגון והמינהלת מקיימים בשבועות האחרונים מו"מ בעניין כמות השחקנים הזרים ושיתוף הישראלים בעונות המשחקים הבאות.

בארגון השחקנים טוענים כי "לאחר חמישה סבבים של פגישות בין נציגי השחקנים לבין המינהלת הפערים בין הצדדים גדולים, והמינהלת מתבצרת בעמדותיה". לטענת הארגון, המינהלת הציעה לשמר את המצב הקיים הנהוג היום (קבוצות יוכלו לבחור בין 4 זרים בטופס, או חוק רוסי עם 6 זרים), והביאו לשולחן הצעה נוספת הכוללת חזרה לחוק הרוסי ו-7 זרים בטופס המשחק.

הארגון, שמתנגד לשתי ההצעות, דורש התחייבות של 3 ישראלים על המגרש בכל רגע נתון ואפשרות לרישום 6 זרים בטופס המשחק.

נכון לעכשיו מדובר ב"שביתת אזהרה", כלומר שביתה למחזור המשחקים הקרוב בלבד. מדובר במחזור ה-22 שנועל את העונה הסדירה, ושלאחריו נכנסת הליגה לשלב משחקי הדירוג.

עם זאת, במכתב למינהלת ציין יו"ר ארגון השחקנים כי השביתה תימנע אם יצליחו הצדדים לשבת למו"מ עוד לפני מחזור המשחקים הקרוב ולמצוא פיתרון. כזכור, לפני כשבועיים הכריז ארגון שחקני הכדורסל סכסוך עבודה, גם אז בשל טענה לאי התקדמות במו"מ מול המינהלת לגבי עונות המשחקים הבאות.

בתגובה לצעד של ארגון השחקנים, שלח היום (ג') יו"ר המינהלת, שמואל פרנקל, מכתב לשחקני הקבוצות. בין היתר דרש פרנקל מהשחקנים להודיע עד יום רביעי הקרוב בשעה 15:00, אם הם מתכוונים להגיע למחזור המשחקים הקרוב, ואם לא יעשו כן הרי שמבחינת המינהלת המחזור יבוטל, על כל המשמעויות המשפטיות והכלכליות של צעד כזה.

במכתב ציין פרנקל לשחקנים: "מינהלת הליגה לא תקיים משא ומתן תחת איומים, מה עוד שיש הסכמות בעניינים אלה עד סוף העונה הנוכחית, ולפיכך מחזור הליגה הקרוב מבוטל לאלתר, אלא אם כן השחקנים יתחייבו ויאשרו (כל אחד בפני הקבוצה המעסיקה אותו) עד יום ד' בשעה 15:00, כי הם יבצעו את עבודתם באופן מלא וסדיר ללא שיבושים כלשהם וכי הם מופיעים למשחק הליגה ביום א' הקרוב".

עוד הוסיף יו"ר המינהלת: "נשמח להמשיך את המו"מ מיד לאחר חג הפסח וזאת לאחר הודעתכם כי הנכם מבטלים את השביתה ביום א' הקרוב. לידיעתכם, ביטול מחזורי ליגה גורם לנזק תדמיתי לענף כולו, שאתם המתפרנסים העיקריים ממנו, וכן נזק כלכלי לקבוצות הליגה ולבעלי הקבוצות אשר יגרור בסוף היום גם נזק כלכלי עבורכם. מינהלת הליגה והקבוצות שומרות לעצמן את הזכות לתבוע את הנזקים מכל גוף המעורב בשביתה הבלתי חוקית הנ"ל, לרבות ארגון השחקנים, ויו"ר הארגון באופן אישי".