היורדת מהפרמיירליג תקבל מענקי ירידה של 59 מיליון ליש"ט

הקבוצות הקטנות באנגליה נגד הסכם השידורים החדש בשווי 5.5 מיליארד ליש"ט. הטענה: הפערים רק יגדלו

מחלוקת גדולה באנגליה סביב הסכמי זכויות השידור החדשים של הפרמיירליג, שאמורים לייצר לליגה האנגלית הכנסות בסך 5.5 מיליארד ליש"ט במשך שלוש שנים, החל מהעונה הבאה (2013/14).

אחת הבעיות הגדולות שעולות מההסכם קשורה למענקי הירידה (parachute payments) שמשלמת הפרמיירליג למועדונים שנושרים אל ליגת המשנה (הצ'מפיונשיפ). תחת המודל הנוכחי, מסתמן כי מענקי הירידה יגדלו: יסתכמו בסך של 59 מיליון ליש"ט למשך ארבע עונות (מבוטלים אם הקבוצה היורדת חוזרת לפרמיירליג במהלך תקופה זו), לעומת 48 מיליון ליש"ט תחת ההסכמים הנוכחיים.

על-פי פרסומים בתקשורת הבריטית, בשנה הראשונה של ההסכם החדש צפויה לקבל היורדת 23 מיליון ליש"ט (עלייה של 7 מיליון ליש"ט), בשנה השנייה 18 מיליון (עלייה של 2 מיליון), 9 מיליון בשנה השלישית וסכום זהה ברביעית.

כשלעצמה, העלייה אינה גדולה, אבל היא תמשיך להדגיש את הפערים בין הקבוצות שזוכות לשחק בפרמיירליג - לבין אלו ש"תקועות" בצ'מפיונשיפ: "דמי הסולידריות" של מועדוני ליגת המשנה מהסכם השידורים של הפרמיירליג מסתכמים כיום ב-2.3 מיליון ליש"ט בלבד לעונה. "אם מועדון אחד מקבל 23 מיליון ליש"ט והשני רק 2.3 מיליון בעונה - איך בדיוק אפשר להתחרות?", תהה גורם בצ'מפיונשיפ.