בתי-המלון ימשיכו לשלם לפדרציה לתקליטים תמלוגים בתעריף מ-2010

זאת עד להכרעה סופית בנושא - כך קבע ביהמ"ש המחוזי בת"א, במסגרת תביעה של בתי-המלון בנוגע לשיטת התשלום לפדרציה על השמעת מוזיקה בשטחם

בתי-מלון ימשיכו לשלם לפדרציה לתקליטים ולקלטות תמלוגים לפי תעריף משנת 2010 בצמוד למדד המחירים, עד להכרעה סופית בנושא - כך החליט באחרונה בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

רשתות המלונות הילטון תל-אביב, ישרוטל, פתאל, סוויס אמריקה המפעילה את רשת מלונות דן בישראל, מלון העונות בנתניה והתאחדות המלונות הגישו בדצמבר אשתקד לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לקביעת דמי רישיון זמניים לשנת 2013 בגין השמעת מוזיקה בשטחי המלונות.

זאת, בהמשך לתביעה שהוגשה על-ידם מספר חודשים קודם לכן נגד הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות - תאגיד הגובה תמלוגים במרוכז עבור מפיקי התקליטים והקלטות - בדרישה לבצע מהפך בשיטת התשלום לפדרציה עבור השמעת מוזיקה בשטח המלון.

כאמור, בית המשפט המחוזי קבע באחרונה כי לפי שעה, עד להכרעה בתביעה, ישלמו בתי-המלון את התעריף שנקבע בשנת 2010.

בתי-המלון החליטו לצאת למאבק נגד הפדרציה, וטענו כי יש "להפסיק להיות הפרה החולבת של הפדרציה", וכי "המחיר שאנחנו משלמים מופרז, לא סביר ולא הגיוני".

הסכסוך בין הצדדים התגלע בין היתר לאחר שהפדרציה שינתה, לטענת התובעים, את אופן חישוב התמלוגים.

התובעים, המיוצגים בידי עורכי הדין כרמית בר-און ומתנאל מזור ממשרד יהודה רוה ושות', מעלים שורה של טענות נגד התעריף ונגד שיטת הגבייה של הפדרציה, המהווים, לטענתם, ניצול לרעה של מעמדה כמונופול.

עוד נטען כי דמי הרישיון שהם נדרשים לשלם עבור השמעה פומבית של מוזיקה במלונות מתוך תקליטים ותקליטורים המופקים על-ידי חברי הפדרציה, הם בלתי הוגנים ובלתי סבירים, הן ביחס לתמורה המופקת מההשמעה והן ביחס לדמי הרישיון המשולמים לארגונים אחרים לניהול זכויות יוצרים ומבצעים.

טענה נוספת שלהם היא שבתעריף לשנת 2011 מבקשת הפדרציה לגבות מבתי-המלון תשלום אחד עבור המלון עצמו, ובנוסף תשלומים נפרדים עבור כל שירות שמספק בית-המלון לאורחיו.

כך למשל, מבקשת הפדרציה לקבוע כי בתי-המלון ישלמו תשלום עבור "מלון" לפי מספר חדרים, ובנוסף ישלמו תשלום נפרד עבור השמעת מוזיקה בבריכה, בחדר הכושר, במסעדה, במספרה וכיו"ב.

עוד טוענים התובעים כי הפדרציה מתבססת על סעיף בתנאי הממונה על ההגבלים העסקיים לפעילות הפדרציה, בו נקבע כי זו לא תפלה בין "משתמשים דומים".

"לשיטתה של הפדרציה, מסעדה או חדר אוכל במלון דומים לכל מסעדה פרטית אחרת, ועל כן על המלון לשלם עבור השמעת מוזיקה במסעדה, בנוסף לתשלום הגלובלי שהמלון משלם לפי מספר החדרים שבו", טוענים התובעים.