ערוץ בטיפול

לא כדאי לוותר על ערוץ 1, יש הזדמנות לצפייה בתוכן איכותי

"תמונה חדה" ו"סיפורים מכורסת הפסיכולוג", יום חמישי מ-22:00, ערוץ 1

ערוץ 1 הוא ערוץ שרוב הישראלים אוהבים לשנוא. אני מודה שלפעמים יש להם סיבה טובה: גם אני לא אוהב את האגרה, את התקציבים האדירים שמשרתים מנגנון מנופח, את הרפורמה שתגיע לגיל פנסיה לפני שתעבור ועוד.

ועדיין, כמי שאמון על המלצות טלוויזיה, מחובתי להזכיר שלא כדאי לוותר על הערוץ הזה, ולו רק כברירת מחדל כאשר אתם מאוכזבים מההיצע בערוצים המועדפים עליכם.

השבועיים האחרונים, עם לוח שידורים חדש, העניקו הזדמנות לצפייה ראשונה בתוכן איכותי כמעט בכל ערב, והקו הזה יימשך גם היום (ה').

ב-22:00 יתחקה דרור קרן אחר היצירה הדוקומנטרית הישראלית. קרן הוא איש חביב ומוכשר שיודע להגיש גם חומרים סבוכים בגובה העיניים. הפעם אפילו לא מדובר בחומר סבוך במיוחד, אלא בפסיעה בעקבותיהם של חלק מהסרטים הדוקומנטריים שהופקו כאן לאחרונה: מפגש עם היוצרים, עם הגיבורים וכמובן, תמונת מצב עדכנית של האופן שבו התגלגלו חייהם מאז הצילומים ועד היום. כדאי לראות.

הקול בסדר

"The Voice"- הגמר, שבת 21:00, ערוץ 2 רשת

נכון למוצ"ש, ברק אובמה הלך, גם כריסטיאנו רונאלדו - אבל אין זה אומר שאי-אפשר לפזר כאן קצת אבק כוכבים מקומי. זה לפחות מה שינסה לעשות גמר "The Voice".

הרייטינג הטוב מאוד של העונה הנוכחית לא הצליח להעלים את הבעיה המובנית של הפורמט - נפילה בעניין אחרי תום שלב הכיסאות המסתובבים.

בצר לה, ניסתה (ולרוב גם הצליחה) ההפקה למשוף את הבאזז באמצעות ניפוח סיפורים משולי התחרות: פעם זו הקריאה להחרים משתתפת דתייה (ההימור שלי: היא תזכה ברוב גדול), פעם זה פינוי באמבולנס של שלומי שבת שחש ברע, פעם אלה העצבים של אביב גפן - העיקר שלא נאבד עניין.

העובדה שאני מזכיר עכשיו את האירועים הללו, היא ההוכחה שגם מניפולציה שקופה יכולה לעבוד.

אביב הגיע פסח בא

המלצות לפסח

ביום ראשון, בגלל פרויקט חג מיוחד, לא יתפרסם הטור, לפיכך אעניק כבר הערב שי לחג בדמות שתי המלצות צפייה לפסח (יום ג', 26.3), משהו שיעשה טוב על הלב אחרי כל הדגים, הקניידלעך והפקקים: ב-21:30 ישודר בערוץ הראשון סרט תיעודי מקסים על מאיר אריאל, אחד המאסטרים הגדולים של השפה העברית.

באותו הערב, ב-22:00, ישודר ב"יס 3" הסרט "פיל ספקטור" (בבימויו של דייויד מאמט ובכיכובו של אל פאצ'ינו), על עלייתו ונפילתו של המפיק המוזיקלי האגדי שהורשע בהריגה של חשפנית.

הסרט הצליח לעורר ביקורת הן מצד משפחת ספקטור, שסבורה כי הוא מציג אותו כמפלצת, והן מצד משפחת הקורבן, שסבורה כי הוא מטיל ספק באשמתו של ספקטור. חג שמח.