המשבר בקפריסין יחריף? ראש האירו-גרופ: רוסיה לא תסייע

שר האוצר ההולנדי ג'רון דסלבלואם, סבור כי ניתן להשיג הסכם ראוי לטובת חילוץ קפריסין, אולם להערכתו הפיתרון לא יגיע מכיוונה של רוסיה

שר האוצר ההולנדי, אשר לאחרונה נבחר לעמוד בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, אמר הערב (ה') ל-CNBC כי הוא סבור שניתן להשיג הסכם ראוי לטובת חילוץ קפריסין, אולם להערכתו הפיתרון לא יגיע מכיוונה של רוסיה.

"אני לא יודע מה רוסיה שוקלת או לא, יש כבר הלוואה מהרוסים ונראה מה עוד יגיע מהכיוון הזה, אבל לא שמעתי בינתיים על חדשות טובות מדי בהקשר", הבהיר השר ג'רון דסלבלואם, על רקע השמועות כי ממשלת רוסיה תעניק סיוע לקפריסין, לאור העניין הרוסי הגובר במאגרי הגז במדינה.

לדברי דסלבלואם, שרי גוש האירו "יעשו הכל" כדי לשמור את קפריסין בגוש, אולם לא יציעו לממשלתה תוכנית חילוץ בהיקף גדול יותר ובתנאים מקלים יותר. כרגע מתוכננת לקפריסין תוכנית בהיקף של 10 מיליארד דולר, המותנית בהשגת הסכמות על קיצוצים פיסקאליים מצד ממשלתה.

על ממשלת קפריסין להגיע להסכמות מחודשות לקבלת חבילת הסיוע לה היא זקוקה - לאור דד-ליין שהוצג לממשלתה, מטעם הבנק המרכזי האירופי, לאחר שהפרלמנט הקפריסאי דחה את הצעתה להטיל מסים על הפקדונות הבנקאיים.

בקפריסין קיוו לאשר את הטלת המס על הפקדונות הבנקאיים במדינה, במהלך אשר צפוי היה להניב לממשלה הכנסות של כ-5.8 מיליארד אירו (7.51 מיליארד דולר), אולם הפרלמנט הצביע השבוע (בהצבעה אנונימית, נציין) נגד המהלך - וכעת, עתידה לוט בערפל