ארדואן במסע השפלה: הקלטתי את ההתנצלות של נתניהו

כך מדווח העיתון הטורקי "הורייט" ■ בכירי חמאס - כולל חאלד משעל - מכנים את ההתנצלות "ניצחון" של טורקיה על ישראל

מסע השפלה: ראש ממשלת טורקיה ארדואן "מתפאר" בעובדה שהקליט את שיחת ההתנצלות של רה"מ בנימין נתניהו ביום שישי האחרון. באותה שיחה, כידוע, הביע נתניהו התנצלות בשם מדינת ישראל על הרג 9 אזרחים טורקים שנטלו חלק במשט לעזה באוניית ה"מרמרה", שם הופעל כוח נגד חיילי השייטת שנפצעו בתקרית.

ארדואן אמר בימים האחרונים כי היחסים בין ישראל לטורקיה לא ישובו לסדרם עד שישראל תמלא אחר מלוא דרישותיו, קרי תשלום פיצויים למשפחות הרוגי ה"מרמרה" וכן סיום המצור על עזה. בסוגיית הפיצוי ישנה מחלוקת בין טורקיה לישראל, כאשר טורקיה מיליון דולר עבור כל הרוג וישראל מוכנה לשלם 100 אלף דולר. (לסיפור המלא)

כעת מדווח העיתון הטורקי "הורייט" כי השיחה בה התנצל נתניהו בפני ארדואן הוקלטה על ידי הטורקים, בנוסף לקבלת ההודעה בכתב.

"הלכנו על בטוח", אמר ארדואן. "שוחחתי עם נתניהו ועברתי על ההתנצלות בכתב. הכל היה בנוכחות הנשיא אובמה". כזכור, אובמה היה נוכח לצד נתניהו בעת שיחת ההתנצלות עם ארדואן בנתב"ג, רגע לפני שמטוס "אייר פורס 1" המריא לירדן.

ארדואן הוסיף כי "ההתנצלות והפיצוי לא יחזירו את השאהידים שנטבחו על ה'מרמרה' ולא יפצו על היחס הלא-אנושי לו זכו הפלסטינים בעשורים האחרונים, אך אני מאמין שזהו צעד חשוב מאוד לזכר השאהידים הפלסטינים".

לפי הדיווח ב"הורייט" בכירי חמאס - כולל חאלד משעל - הביעו סיפוק רב ושמחה מהתנצלות ישראל וכינו זאת עידן חדש במזרח התיכון וניצחון של טורקיה על ישראל.