בלומברג מתנגד לחייב מעסיקים לשלם לעובדים עבור ימי מחלה

ראש עיריית ניו-יורק מתנגד להצעה שאושרה במועצת העיר לחייב בעלי עסקים בעיר לשלם לעובדים שלהם על ימי המחלה ■ "ההצעה... פוגעת בעסקים הקטנים ובמאמצים ליצירת מקומות עבודה חדשים"

ראש עיריית ניו-יורק מייקל בלומברג הצהיר אתמול כי הוא מתכוון להטיל וטו על החלטה שהתקבלה בישיבה של מועצת העירייה לפיה על כל העסקים בעיר, שמעסיקים מעל ל-20 עובדים, להעניק לעובדים שלהם ימי מחלה בתשלום, החל משנת 2014. כך מדווחת סוכנות "בלומברג".

בהודעה שפרסמה אתמול לשכתו של ראש העיר נכתב כי ההצעה המתוקנת, שזוכה לתמיכתם של ארגוני המעסיקים כמו גם ארגון העובדים, הינה טובה יותר מההצעה המקורית, אך היא עדיין פוגעת בצורה קשה למדי בעסקים הקטנים. "למרות שהצעת הפשרה שהגיעו אליה הצדדים הינה טובה יותר מההצעה המקורית, היא עדיין פוגעת בעסקים הקטנים ופוגעת במאמצים ליצירת מקומות עבודה חדשים", נכתב בהודעה.

הצעה דומה אושרה כבר בעיר פורטלנד שבארצות הברית, בעוד שבמדינות כמו מסצ'וסטס, וורמונט ווושינגטון ההצעה נמצאת על סדר היום. התומכים בהצעה מנסים לקדם אותה בטענה שהחוק הפדראלי הקיים מזה 20 שנה לא מספיק.

ההצעה המתוקנת בעיר ניו-יורק נותנת לעובדים עד 12 שבועות בשנה (תלוי בגודל החברה) של ימי מחלה, עבור הורים חדשים או עבור עובדים שיש להם ילדים חולים או שהם חולים בעצמם. על פי נתונים של ארגון Family Values @ Work כ-44 מיליון עובדים ברחבי ארצות הברית לא זכאים לימי מחלה בתשלום.