דובאי: נחשפה תוכנית לבניית מגדל בגובה של מעל ל-1,000 מ'

מי שעומד מאחורי החשיפה הינו מנכ"ל החברה שבנתה את בורג' ח'ליפה - המגדל הגבוה ביותר בעולם ■ הסיבה: להתחרות במגדל שבונה הנסיך ווליד בן טלאל בסעודיה שגובהו יהיה 1,000 מטר

מנכ"ל חברת הבנייה מאיחוד האמירויות "איעמאר" מוחמד אל-עבאר לא ממש מרוצה מכך שהבניין שהחברה שלו בנתה - בורג' ח'ליפה בדובאי - עומד לאבד בקרוב את תואר הבניין הגבוה ביותר בעולם לטובת הבניין שבונה כעת הנסיך הסעודי ווליד בן טלאל בערב הסעודית, והחליט להשיב אש.

בריאיון שהעניק היום אל-עבאר לעיתון העסקים "אראביאן ביזנס" הוא אמר שהחברה שלו כבר התחילה בשלבי התכנון לבניית הבניין הגבוה ביותר בעולם ושהגובה שלו יהיה מעל לקילומטר אחד. בכך צפויה הבניין החדש לעקוף את הבניין שמקים בימים אלה הנסיך בן טלאל בעיר ג'דה בסעודיה - שנקרא מגדל הממלכה - ושצפוי להגיע לגובה של 1,000 מטר, ובכך לעקוף את בורג' ח'ליפה שגובה שלו מגיע ל-828 מטר.

"כמובן שאני רוצה. אני מחפש. יש לי משאלה ואני הולך לנסות", אמר אל-עבאר בריאיון. "התשובה שלי היא שכן אני רוצה לנסות. אבל זו לא הולכת להיות משימה קלה בהתחשב בדרישות הבטיחות ובכך שאנחנו רוצים לעשות זאת כמו שצריך. מדובר בהתפתחות אנושית טבעית. בנינו דברים מדהימים פה ואנחנו יודעים מה זה שווה.

במהלך הריאיון לא חשף אל-עבאר היכן ייבנה המגדל החדש, אך הוא כן אמר שהוא יהיה ביבשת אסיה ושהמיקום שלו כבר נבחר וששירטוטים ראשונים של המגדל כבר הושלמו. בתשובה לשאלה אם הוא רואה את הפרויקט הזה קורם עור וגידים הוא ענה: "אני מאוד רוצה שהרפוייקט הזה יצא לפועל. זה יהיה משהו מיוחד".