סין: מדד מנהלי הרכש של מארס עלה לשיא של 11 חודשים

העלייה במדד הייתה פחות מהצפי של האנליסטים ■ המדד עלה לרמה של 50.9 נקודות מרמה קודמת של 50.1 נקודות ■ "המצב היום הוא הרבה יותר טוב מהמצב בסוף שנת 2012"

מדד מנהלי הרכש שפורסם לפנות בוקר בסין מצביע כי ההתאוששות של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מתחילה לתפוס תאוצה, אך לא בקצב שהמשקיעין קיוו אליו. המדד אומנם רשם עלייה בחודש מארס, והגיע לשיא של 11 חודשים, אך העלייה הייתה פחות מהצפוי.

על פי הנתונים שפרסם משרד הסטטיסטיקה הרשמי של סין, המדד לחודש מארס עלה לרמה של 50.9 נקודות מרמה קודמת של 50.1 נקודות, כשהצפי בקרב האנליסטים היה לעלייה גדולה יותר לרמה של 51.2 נקודות. למרות זאת המדד עלה לרמה הגבוה ביותר שלו מאז חודש מאי 2012. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות משמעותה התרחבות בהיקף הפעילות.

"השיפור במדד, שמשנה את מגמה הירידה שהתאפיינה בחודשיים הראושנים של השנה החדשה, מצביע על כך שהתחזית הכלכלית הולכת ומתייצבת", כתב זאנג ליקון, אנליסט במרכז לחקר ההתפתחות בסין, בהודעה שהתפרסמה יחד עם פרסום המדד.

"אנחנו בבירור במצב טוב יותר היום מהמצב שהיינו בו בסוף שנת 2012", אמר אליסטר ת'ורנטון, כלכלן בחברת המחקר IHS, בריאיון לסוכנות "בלומברג". במהלך הריאיון כינה ת'ורנטון את המומנטום של ההתאוששות בכלכלה הסינית כ"צנוע", והזהיר כי הכלכלה עדיין מתמודדת עם "רוח נגדית" בדמות בועת הנדל"ן שמתפתחת במדינה.