עלות התרופה החדשה המתחרה בקופקסון: 55 אלף דולר

ביוג'ן תגבה 54,900 דולר עבור ה-Tecfidera - פחות מ-60 אלף הדולרים שגובה נוברטיס עבור הגילניה

חברת ביוג'ן תגבה 54,900 דולר בשנה עבור ה-Tecfidera, התרופה החדשה והמבטיחה שלה לטיפול בטרשת נפוצה שתתחרה בקופקסון של טבע . החברה קיבלה בשבוע שעבר אישור ממינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשווק את התרופה בארה"ב ואנליסטים מעריכים כי היא תהיה התרופה המובילה בשוק בעוד כמה שנים.

ה-Tecfidera ניתנת בבליעה בניגוד לקופקסון הניתנת בזריקות. לשם ההשוואה, חברת נוברטיס גובה עבור הגילניה (גם היא ניתנת בבליעה) 60 אלף דולר בשנה וחברת סאנופי גובה עבור ה-Aubagio 48 אלף דולר. בחברת המחקר ISI ציפו שביוג'ן תציב תג מחיר של 51 אלף דולר עבור ה-Tecfidera. ההערכה היא גם טבע גובה כ-50 אלף דולר בשנה עבור הקופקסון.

ה-Tecfidera נחשבת יעילה ובטוחה בקהילה הרפואית, בהתבסס על הניסויים הרפואיים שבוצעו בשנים האחרונות. היא מפחיתה את ההתקפים ב-49% (לעומת 20%-30% אצל הקופקסון) ותופעות הלוואי אינן חמורות. בבית ההשקעות ברנשטיין מעריכים כי מכירות התרופה יסתכמו השנה ב-250 מיליון דולר, בשנה הבאה 1.77 מיליון דולר ועד 2017 מכירות של 2.66 מיליארד דולר. לקופקסון של טבע מכירות של כ-4 מיליארד דולר בשנה.

יש לציין כי אנליסטים רבים בוול סטריט, כולל ג'פרי פורגס מברנשטיין, ממליצים למשקיעים לא לקנות את מניית ביוג'ן בעת הזו כיוון שלדעתם ה-Tecfidera כבר מגולמת במחיר המניה. לדברי פורג, הציפיות בוול סטריט למכירות התרופה הן אגרסיביות למדי ובשוק מצפים כי התרופה תהפוך לבלוקבאסטר - והדבר כבר מגולם במחיר המניה.