נפתלי בנט בא - שרון קדמי הולך: "ניפרד בצורה מסודרת"

קדמי משמש בתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה מאז ספטמבר 2009 ■ "עד להשלמת החפיפה עם המנכ"ל החדש שימונה, העבודה נמשכת כסדרה"

בצעד מפתיע הודיע אמש מנכ"ל משרד הכלכלה, שרון קדמי, על החלטתו לסיים את תפקידו. קדמי, השוהה בחופשה משפחתית באירופה שיגר את הודעתו לשר הכלכלה, נפתלי בנט ולחברי הנהלת המשרד.

לדבריו, הוא צפוי להמשיך בתפקידו ככל שיידרש, למען תהליך חפיפה ראוי עם המחליף שייבחר לו. "עד להשלמת החפיפה עם המנכ"ל החדש שימונה, העבודה נמשכת כסדרה כפי שעבדנו ב-4 השנים האחרונות. כשתגיע העת להיפרד, נעשה זאת בצורה ראויה ומסודרת", כתב קדמי לחברי הנהלת המשרד.

קדמי משמש בתפקיד מנכ"ל המשרד מאז חודש ספטמבר 2009, עת מונה לו בידי שר התמ"ת לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר. לפני כן הוא שימש כיועצו הכלכלי של בן אליעזר, עת שכיהן כשר התשתיות. הוא המשיך בתפקידו כמנכ"ל משרד התמ"ת גם אחרי הפיצול במפלגת העבודה שהוביל להקמת מפלגת העצמאות בראשות אהוד ברק ולמינוי של אחד מפורשי העבודה, שלום שמחון לתפקיד שר התמ"ת.

בעקבות המחאה החברתית בקיץ 2011, מונה קדמי לעמוד בראש וועדה שבחנה את מחיר מוצרי החלב בישראל ואחריה, בראש וועדה עם מנדט נרחב יותר- לבחינת מחיר המזון בארץ. אחת ההמלצות של הוועדה בראשותו דיברה על פתיחת שוק המזון בישראל לתוצרת מיובאת- מה שקומם עליו את התעשיינים שטענו כי יישום ההמלצה יפגע בייצור המקומי.

חרף העובדה שמדובר בתפקיד ראשון שלו כמנכ"ל בסקטור הציבורי, קדמי נחשב דומיננטי ובקיא במלאכת משרדו. טרם החל לעבוד עם בן אליעזר, שימש עיתונאי- בין השאר במערכת העיתון "גלובס".