כמה כסף יעלה לפיפ"א השימוש בטכנולוגיית קו-השער?

החברה הגרמנית GoalRef קיבלה את הזיכיון לספק את השירות לפיפ"א בגביע הקונפדרציות, וככל הנראה גם במהלך מונדיאל 2014

פיפ"א הודיעה אתמול (ג') כי בחרה בחברה הגרמנית ‏GoalControl‏ לספק לה את שירותי טכנולוגיות קו-השער במהלך גביע הקונפדרציות, טורניר ההכנה למונדיאל 2014, שייערך בקיץ הקרוב בברזיל.

‏‏GoalControl‏, שכעת הופכת, מטבע הדברים, למועמדת העיקרית לזכות גם במכרז להטמעת המערכת שלה במהלך גביע העולם שייערך בעוד שנה וחצי, גברה במרוץ על כמה מתחרות בולטות, ביניהן החברה הדנית-גרמנית ‏‏GoalRef‏, והחברה הבריטית ‏HawkEye‏ ("עין הנץ"), שכבר שנים ארוכות נמצאת בשימוש מוצלח בסבב הטניס העולמי.

המערכת של ‏GoalControl‏ תשתמש ב-14 מצלמות שימוקמו מסביב למגרשים, ויתכווננו כולן אל עבר קו-השער, כדי לעזור לשופטים לקבוע את כשרותם של שערים גבוליים בהם לא ברור האם הכדור חצה את הקו או לא.

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, העריך כי עלות התקנת המערכת של ‏GoalControl‏ בכל מגרש תגיע ל-200 אלף אירו, ושימוש בה בכל משחק יסתכם ב-3,000 אירו. המשמעות: פיפ"א תשלם כ-1.25 מיליון אירו על מנת לפרוס ולהשתמש בטכנולוגיה במהלך גביע הקונפדרציות בקיץ הקרוב (במידה ומשחקיו יתקיימו כמתוכנן בשישה אצטדיונים שונים). במונדיאל 2014, אם אכן תמשיך פיפ"א עם ‏‎ GoalControl, הסכום יצמח לכמעט 2.6 מיליון אירו. שזה למען האמת כסף קטן עבור ארגון כמו פיפ"א, שנהנה מרזרבות בגובה של 1.37 מיליארד דולר, ורווח נקי של 89 מיליון דולר, על-פי הדוחות האחרונים שלו לשנת 2012.