"שוק השוורים הענק במניות הגיע, והוא כאן בכדי להישאר"

מארק מוביוס: "אני לא מבין למה אנשים ממשיכים להשקיע באג"ח שנותנות תשואה של 0.5% או 1% במקרה הטוב. גם מזומן זו טעות גדולה להחזיק בזמן שיש הרבה מאוד מניות טובות בעולם שנותנות דיבידנדים עם 3% תשואה"

מארק מוביוס, יו"ר חטיבת ההשקעות לשווקים מתפתחים בקבוצת טמפלטון (הידוע בכינויו "גורו השווקים המתפתחים"), אמר אתמול בראיון ל-CNBC כי "שוק השוורים האדיר הגיע, והוא כאן כדי להישאר".

הסיבה העיקרית, לדברי מוביוס, היא היעדר אלטרנטיבות ראויות להשקעה. "אני לא מבין למה אנשים ממשיכים להשקיע באג"ח שנותנות תשואה של 0.5% או 1% במקרה הטוב. גם מזומן זו טעות גדולה להחזיק בזמן שיש הרבה מאוד מניות טובות בעולם שנותנות דיבידנדים עם 3% תשואה".

"זה לוקח זמן. אנשים זזים ומגיבים לאט. כנראה שאנחנו רק בתחילתו של התהליך ושוק השוורים האדיר במניות ברחבי העולם יימשך עוד הרבה שנים. אני לא מודאג", אומר מוביוס.

אותו מוביוס, אגב, אמר בראיון ל-CNBC לפני כשבוע כי במשבר בקפריסין נעשו מספר טעויות קריטיות. "החילוץ של קפריסין לא פותר את הבעיה מכיוון שבסוף היום חייבת להיות פשיטת רגל בצורה כזו או אחרת. זה פשוט יקרה בטווח זמן יותר ארוך והם יחזירו את התשלומים במקביל להתאוששות בכלכלה, אם היא תתאושש".

"ההחלטה למסות את החוסכים הקטנים בקפריסין היא 'מטורפת', מכיוון שבכך הפכו בעיה קטנה באי לבעיה גדולה בכל גוש האירו", אמר אז מוביוס.

בניגוד למוביוס, הזהיר אתמול גורו ההשקעות ג'ורג' סורוס בראיון שהעניק לרשת CNBC, מפני מפולת ביפן שעלולה להשפיע כמובן גם על שוקי מניות אחרים.

סורוס התייחס להרחבה הכמותית האגרסיבית וטען כי "מה שיפן עושה הוא למעשה די מסוכן, מפני שהם עושים זאת לאחר 25 שנה של רק צבירת גרעונות ללא תדלוק של הכלכלה. אז אם מה שהם עושים יגרום למשהו להתחיל, יכול להיות שהם לא יצליחו לעצור את זה. אם הין יתחיל ליפול, מה שקורה, ואנשים ביפן יבינו שזה יכול להמשיך וירצו לשים את הכסף שלהם בחו"ל, אז הנפילה עלולה להפוך למפולת".