בנק אוף אמריקה: אלה אסטרטגיות המסחר המנצחות לאביב

מיכאל הרטנט, אנליסט בבנק ההשקעות, הרכיב רשימה של 10 אסטרטגיות מסחר לאביב הקרוב המנצלות את נהירת המשקיעים מהאג"ח למניות, את התחזקות הדולר ואת המדיניות המוניטרית של יפן

בעוד שוק המניות האמריקאי נסק לשיאים חדשים ברבעון הראשון, אנליסטים וכלכלנים רבים מצפים לתיקון חד בשני הרבעונים הבאים. בסביבה זו, בנק אוף אמריקה פרסם דוח הממליץ ללקוחות על כל אסטרטגיות המסחר המנצחות לטווח הקרוב.

מיכאל הרטנט, אנליסט בבנק ההשקעות, טוען כי המשקיעים צריכים לנסות ולרכב על גל ההזדמנויות שמייצר תהליך "הרוטצייה הגדולה" שהחל עוד בשלהי 2012 ולפיו ההון עובר משוק האג"ח לשוק המניות. כדי לנצל את ההזדמנויות הללו הרטנט הרכיב רשימה של 10 אסטרטגיות מסחר לאביב הקרוב.

1. התנודתיות ברבעון השני של 2013 - הרטנט ממליץ למשקיעים לנצל את התנודתיות הצפויה ברבעון השני של השנה. האנליסט של בנק אוף אמריקה טוען כי קיים קשר הדוק בין סקרי ה-ISM ושוק המניות, כך שהקריאה האחרונה של מדד ה-ISM מצביעה על כך ששוק המניות גבוה ב-8%. לכן, הרטנט ממליץ לסחור את התנודתיות ברבעון השני.

2. טלקום ותשתיות - הרטנט טוען כי שני הסקטורים הללו הם הטובים ביותר למסחר הגנתי. "זוהי אסטרטגיית המסחר טובה במיוחד עבור המשקיעים הדוביים", הוא מצהיר ומציין כי שווי השוק הכללי של מניות הטלקום והתשתיות, כשיעור מתוך שווי השוק הגלובלי ירד לשפל של 7.5%.

3. מכרו אג"ח ממשלתיות ברבעון השני - הקיצוצים הרוחביים (ה"סקווסטר") צפויים להשפיע על כלכלת ארה"ב ולכן הריביות של האג"ח הממשלתי ימשיכו לרדת.

4. לונג על הדולר האמריקאי כנגד הסחורות - בבנק אוף אמריקה טוענים כי אומנם התחזקות הדולר לא תהיה מןרגשת כמו ברבעון הראשון של השנה אך בעוד ארה"ב ממשיכה לפתח את מאגרי הגז והנפט שלה ולהיות יותר עצמאית מבחינה אנרגטית, הדולר ימשיך להתחזק ביחס למטבעות אחרים וביחס לסחורות.

5. העדיפו מניות על פני אג"ח - תנודתיות נמוכה יותר משמעותה פעילות נמוכה יותר של הנפקות אג"ח ו"רוח חייתית" יותר בקרב חברות הענק. לכן, כך טוענים בבנק ההשקעות, שוק המניות יציג ביצועי יתר לעומת שוק האג"ח.

6. קנו מניות פיננסים ביפן - הרטנט טוען כי העלייה באינפלציה היא חיובית מאוד עבור מניות הפיננסים ביפן ויש לנצל זאת, בייחוד לאור העובדה שבסוף השבוע הבנק המרכזי היפני הכריז על הכפלת קצב רכישות האג"ח ל-60 מיליארד דולר מדי חודש.

7. קנו מניות גרמניות ברבעון השני - המשקיעים צריכים להיזהר מחשיפה למדינות הפריפריה באירופה ולהעדיף מניות גרמניות הנסחרות במדד ה-DAX.

8. לונג על מניות אמריקאיות ושורט על קנדיות - מניות הפיננסים האמריקאיות צפויות להתחזק בעקבות התחזקות הדולר והתאוששות שוק הדיור.

9. לונג על מניות תעשייה אמריקאיות ושורט על מניות תעשייה אירופיות - הרטנט סבור כי תחזיות הרווחים של חברות התעשייה האמריקאיות טובות יותר בהשוואה לאלו האירופיות. החברות האמריקאיות ניהנות מביקושים חזקים יותר וממהפכה אנרגטית.

10. לונג על מדינות ה-BRIC - הרטנט מציין כי מניות המשאבים בשווקים המתעוררים נסחרות בשווי הנמוך ביותר מזה כ-13 שנה.

לסיכום, הרטנט וצוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה סבורים כי שוק המניות האמריקאי יציג ביצועי יתר בשנה או שנתיים הקרובות. הם ממליצים על אסטרטגיית לונג על המניות ושורט על האג"ח הממשלתיות, הם נייטרלים על שוק הסחורות ושוריים על הדולר האמריקאי.