לפיד אישר העברה של 400 מיליון שקל לניצולי השואה

במסגרת התוכנית יועברו בשנים 2013-2017 מידי שנה 100 מיליון שקל לטובת ניצולי השואה

שר האוצר יאיר לפיד הודיע היום (א'), ערב יום השואה, בישיבת הממשלה על תוכנית רב-שנתית לתמיכה בניצולי השואה, שנבנתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת התוכנית יועברו בשנים 2013-2017 מידי שנה 100 מיליון שקל לטובת ניצולי השואה, ובסך הכל 400 מיליון שקל.

כזכור, לפני כשבועיים הודיע שר האוצר על העברה מיידית של 50 מיליון שקל באופן מיידי לתקציב הקרן לרווחת ניצולי השואה, להחזרת שעות הסיעוד שהופסקו בשל היעדר תקציב.

"על קיר מוזיאון השואה בוושינגטון חקוקים שלושת הדברים שתבע ניצול השואה ויקטור פרנקל: 'אל תהיה קורבן, אל תהיה שותף לפשע ולעולם אל תעמוד מן הצד'. אנחנו לא מתכוונים לעמוד מן הצד", אמר היום לפיד.

הממשלה החדשה התכנסה הבוקר לישיבתה השבועית הרשמית השנייה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית ליום השואה שיחול מחר: "בימים האחרונים היינו עדים למקרים מזעזעים של תקיפת קשישים, ביניהם ניצולי השואה. אנחנו לא נסבול זאת. אנחנו נפעיל את כל משקלה של ממשלת ישראל כדי למנוע את מעשי הפשיעה האלה וכדי להעניש בחומרה את הפורעים".

נתניהו עדכן כי השרים ישמעו סקירה של השר לביטחון פנים על הצעדים שנוקטת משטרת ישראל כדי למנוע את הישנות המקרים הללו. "יש לנו מחויבות עמוקה לקשישים בכלל, ולניצולי השואה בפרט, ואנחנו מחויבים קודם כל לרווחתם. גם לביטחונם וגם לרווחתם", המשיך נתניהו.

שרי הממשלה יידרשו לאשר היום הצעה שסוכמה ביני ובין שר האוצר להוסיף 50 מיליון שקל לקרן סיעוד לקשישים הללו ולניצולי השואה. נתניהו עדכן כי ביקש להוסיף גם 15 מיליון שקל לתרופות, "כדי להקל עליהם". לדבריו, "האנשים האלה שרדו את תופת השואה, הם השתתפו במערכות ישראל, הם בנו את מדינת ישראל. הם העדות לתקומה שלנו והמחויבות שלנו להם היא כזו שנעשה כל מה שנידרש. אנחנו נותנים היום ונוסיף ככל שיידרש".