אמנון דנקנר הובא למנוחות; אולמרט: "מנסה לעצור את הדמעות"

אריה דרעי בהלוויה: "אתמול כל הלילה לא ישנתי למרות שלקחתי כדור שינה. אני מרגיש כמעט את אותו רגש שהרגשתי כשאבא נפטר, חלל גדול"

מאות ליוו היום (א') בצהריים את העיתונאי והסופר אמנון דנקנר בדרכו האחרונה. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ספד לחברו הוותיק, אמר כי זו אינה פרידה סופית והוסיף: "נשמע ממך ומטומי".

אולמרט ספד ואמר: "מי יאמין, זולת מירי ועליזה, שהודעת לי מדי לילה שזה הלילה האחרון שלך". הוא סיפר כי "אני מנסה כבר יומיים לעצור את שטף הדמעות שלי. אומרים שהיית חד-לשון ובוטה. יריביו ושונאיך - וברוך השם צברת לא מעט - לא תמיד היו יכולים להשיב לך באותו שטף. הרי אני יודע שלא ממש שנאת. אהבת להתנצח כי מעולם לא נותרת ללא תשובה.

"אתמול כשישבנו בביתך מנסים לעכל, תהינו האם זה אפשרי שהמטען העשיר הזה נמוג יחד איתך. היית רך ונאמן מכפי שהיית מוכן להודות. היית חבר. היו שהטילו בך דופי דווקא בעניין זה. אמרת שאם יתנו לך כרטיסים כניסה לגן עדן, זה היה בגלל שיחות הטלפון לילה-לילה במשך 6 שנים, דאגת לתת לי מופע פרטי כדי שאלך לישון עם חיוך. זו לא פרידה סופית, רק פסק-זמן. אתה תהיה חסר לנו מאוד, ואני לא מתבייש לומר לך שאני אוהב אותך מאוד, ועכשיו יותר מאי-פעם".

בין הנוכחים היו עיתונאים בהווה ובעבר, ח"כ אריה דרעי, ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ אחמד טיבי, דליה איציק, העיתונאי בן כספית, מו"ל "מעריב" שלמה בן-צבי, המו"ל לעבר עופר נמרודי, נדב איל ותמר איש-שלום, יונית לוי, דני קושמרו, רון לשם, עורך "סופהשבוע" דורון כהן, העיתונאים ליאורה גולדנברג-שטרן, אמנון לוי, חיליק שריר, חנוך מרמרי ורבים אחרים.

עוד נכחו: אברי גלעד; כוכבי "פולישוק", ששון גבאי, גיא לואל וחנה אזולאי-הספרי; ראש עיריית בת-ים, שלמה לחיאני; מפיק "פופוליטיקה", אהר'לה גולדפינגר; ואמנון רבי.

"עמידתי פה משונה", אמר אריה דרעי. "לא התחברנו כשהייתי בימי הזוהר. דווקא בתקופה שאפילו חברים טובים עזבו, אמנון הופיע, ומאז עד היום אין לי מילים לתאר את החברות הטוטאלית. חבר אמיתי. אני זוכר ערב העימות עם יאיר באלוויזיה, הוא היה בחרדה. הוא התקשר ואמר: 'יש לך עימות, אתה חייב להצליח, אבל כל פעם שעולה לך המרוקאי תחשוב עליי. אל תתעצבן'. למחרת התקשרתי להודות לו".

לדברי דרעי, בצאת השבת הוא גילה על מותו של דנקנר, לאחר שהגיעה לביתו ניידת צילום: "אתמול כל הלילה לא ישנתי, למרות שלקחתי כדור שינה. אני מרגיש כמעט את אותו רגש שהרגשתי כשאבא נפטר, חלל גדול".

שר האוצר יאיר לפיד חזר על הספד שפרסם בפייסבוק ואמר: "גם כשהוא היה רשע, הוא היה טוב, והיה רשע כשהיה טוב". לדבריו, "לא רק את חבריו בחר בקפידה, גם את אויביו. הייתה לו יכולת לחסוך את הנלעג המגוחך, את העדריות, את אלה שחושבים שהם מקוריים למרות שהם אומרים את אותו הדבר. הוא אף פעם לא אמר את אותו הדבר פעמיים".

בנו, איתי דנקנר, עורך "אולפן שישי", ספד ואמר: "שמנו לב שאין מקום שלא הוזכר שהיה איש משפחה אוהב. כשאבא אומר לבן אני אוהב אותך, אין סדר עדיפויות, יש רק אופציה אחת, ותמיד האהבה הזו הייתה מתובלת בהומור. כשאני חושב שלילדים שלי לא יהיה את זה יותר, זה כואב".