קנייה בקמעונאות: אילו מניות כדאי לקנות בסקטור?

נתוני המאקרו הטובים שמתפרסמים באחרונה בארה"ב מצביעים על גידול ביכולת וברצון של הצרכנים להוציא יותר כסף ■ מיהן מניות הקמעונאות האמריקאיות שייהנו מכך?

כבר מספר חודשים שהשוק האמריקאי נמצא, כך נראה, במגמת שיפור והתאוששות לאחר המשבר הכלכלי. עד נתוני התעסוקה החלשים יחסית, שפורסמו בשבוע שעבר, נתוני המאקרו האמריקאיים הצביעו על שיפור בחודשים האחרונים.

מהנתונים מצטיירת תמונה של גידול ביכולת וברצון של הצרכנים להוציא יותר כסף. נתוני הוצאות הצרכנים שפורסמו באחרונה, הצביעו על עלייה של 0.7% בפברואר - חודש רביעי ברציפות של עלייה (אם כי חלק ניכר ממנה נובע מעליית מחירי הדלק). ההכנסה הפרטית עלתה במקביל ב-1.1%.

השיפור במצבו של הצרכן משתקף, בין היתר, במכירות הקמעונאיות: בחודש פברואר עלו המכירות ב-1.1% - גבוה בהרבה מהציפיות. בסוף השבוע יפורסם הנתון לחודש מארס - הצפי הוא שהמדד יישאר ללא שינוי, ובנטרול שוק המכוניות והדלק המדד יעלה ב-0.3% לעומת חודש קודם.

מיהן המניות שעשויות ליהנות מהמשך המגמה החיובית בתחום? שלושה אנליסטים בחרו את המניות המומלצות שלהם.

GNC: ויטמינים ותוספים לתיק

GNC היא השחקנית המובילה בארה"ב בתחום התוספים התזונתיים, מוצרי הבריאות והוויטמינים. היא אחראית על כל שרשרת הערך - ממו"פ מוצרים, דרך תהליך הייצור והאריזה וכלה בשיווק.

GNC פועלת בתחום הנמצא בצמיחה מתמשכת. הרצון לשפר את איכות החיים מאפיין את האמריקאים, ואנו מעריכים שהמגמה היא ארוכת טווח.

ב-2012 הכנסות החברה צמחו ב-17% ל-2.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צמח ב-52%, ושולי רווח התפעולי עלו ל-17.6%. הצמיחה בהכנסות באה לידי ביטוי גם במכירות חנויות קיימות, שם החברה רשמה עלייה של 9.8%. אמנם מדובר בירידה ביחס לרבעון המקביל, שבו נרשמה צמיחה של 10.3%, אך עדיין מדובר בצמיחה מרשימה. הירידה בצמיחה היא מגמה טבעית, המהווה חלק מהתבגרותה של כל רשת קמעונאית.

להערכתנו, החברה תתייצב על צמיחה גבוהה של 6%-7% במכירות בחנויות קיימות, וצמיחה בשורה העליונה של 15%-20%. במהלך 2013 צפויה GNC להגדיל את השקעות הפרסום והשיווק, ולהטמיע את השינוי בשיטת המכירות לחברי מועדון. החשש המוגזם של המשקיעים משיטת המכירות החדשה הוביל לסנטימנט שלילי במניה, וזאת למרות אינדיקציות להצלחתה.

GNC נסחרת במכפיל 13.6 על רווחי 2013 - נמוך מאוד לחברה מובילה בתחומה, שצפויה לצמוח ברווחים בקצב דו-ספרתי, של 15%-20%.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה הם אפשרות להאטה כלכלית, שתפגע בביקוש, ואפשרות פגיעה ברווחיות החברה כתוצאה ממודל התמחור החדש לחברי המועדון.

ממליץ: אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים, לאומי שוקי הון

GNC
 GNC

Under Armour: להתלבש איתה ועליה

Under Armour, שנוסדה בשנת 1996, מייצרת ומשווקת בגדים והנעלה, המיועדים לעוסקים בספורט בצורה מקצועית אך גם לחובבים. החברה קטנה ביחס למתחרות, אך בזכות שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ואסטרטגיית שיווק מוצלחת, היא זוכה לאהבת הצרכן ומצליחה להגדיל נתחי שוק על חשבון המתחרות הגדולות והוותיקות. החברה צומחת בשורת ההכנסות בשיעור של כ-20% כבר 11 רבעונים ברציפות.

ההערכה היא שבחמש השנים הקרובות התעשייה תצמח בשיעור של 17.6%, והצפי לצמיחת החברה עומד על שיעור גבוה יותר, של 18.3%.

באמצעות החברה ניתן לייצר חשיפה לסקטור הקמעונאי האמריקאי, שכן מירב ההכנסות שלה מגיעות ממכירות בארה"ב. עם זאת, בתוכנית הרב-שנתית שחשפה Under Armour לפני מספר שבועות, הודיעה החברה שהיא מתכוונת לשים דגש על צמיחה גם בשווקים בינלאומיים. כלומר, לחברה פוטנציאל צמיחה גדול לעומת המתחרות, שכבר נמצאות בשווקים המתעוררים והצליחו להציג שיעורי צמיחה מרשימים בזכות כך בשנים האחרונות. אנו ממליצים על המניה "תשואת יתר".

ממליץ: עמית כהן, מנהל תחום ני"ע זרים, הדס ארזים

UA
 UA

וולמארט: לענקית יש עוד לאן לגדול

וולמארט היא הקמעונאית הגדולה ביותר בעולם, ועיקר הפעילות שלה בארה"ב. לרשת יש מעל 10,700 סניפים ב-27 מדינות ובהן ארגנטינה, ברזיל, קנדה, סין ועוד. אסטרטגיית הרשת כוללת EDLP - הבטחת המחיר הזול ביותר האפשרי לצרכן. במקביל, וולמארט פועלת להרחיב את מגוון המוצרים שהיא מוכרת. הפעילות הגלובלית של החברה אחראית על כ-30% ממכירותיה של וולמארט, ויש לה הזדמנויות צמיחה גלובליות.

בעקבות מפגש עם סמנכ"ל הכספים, צ'רלס הולי, אנחנו ממשיכים להאמין שמכירות חנויות קיימות ייהנו ב-2013 מהשקעת החברה בפרסום בתקשורת וברשתות חברתיות, שנועד להבטיח שלקוחות ידעו שוולמארט מציעה את המחיר הנמוך ביותר לצרכן.

בפעילות הבינלאומית של וולמארט ישנה האטה מסוימת בחלק מהשווקים, אך החברה מתמקדת בשיפור הרווחיות בברזיל ובסין, ויש גם פוטנציאל להפחתת עלויות במקסיקו ובדרום אמריקה.

הגישה החיובית שלנו כלפי וולמארט נובעת ממספר סיבות. ראשית, תחזית הצמיחה שלה בארה"ב נתמכת על ידי שילוב של גידול בגודל החנויות הכללי, מיקוד על אסטרטגיית EDLP ומחויבות להגדלת סל המוצרים והפיכתו לרלוונטי יותר על בסיס מקומי. שנית, צפוי שיפור ברווח, על רקע ירידת שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות. שלישית, וולמארט ממשיכה להשקיע במכירות גלובליות מקוונות, שצפויות לתרום להכנסותיה 9 מיליארד דולר ב-2014. מחיר היעד שלנו למניה הוא 85 דולר - 11.3% מעל מחיר השוק.

ממליץ: רוברט אוהמס, מריל לינץ'

WMT
 WMT