נסיך הגאות והשפל

אמנון דנקנר נפטר - והותיר הן את אוהביו והן את אויביו בהרגשת יתמות

"שיחות נפש עם יורם יובל", יום ג' 22:40, ערוץ 8

בשישי האחרון נפטר במפתיע אמנון דנקנר. נדמה כי אין מי שהשאיר במותו הן את אוהביו והן את אויביו בהרגשת יתמות שכזאת. הראשונים יתגעגעו לקרוא את דעותיו המושחזות כתמיד, האחרונים יתגעגעו ליריב ראוי בסדר הגודל שלו. לא מזמן נפגש דנקנר לשיחת נפש עם יורם יובל.

דנקנר, גלוי כתמיד, מספר באריכות על ימי ילדותו המורכבת שעיצבו את אישיותו המורכבת לא פחות. על המכות שספג בבית הוריו, על הקשר המיוחד והתלותי שפיתח עם אשתו, שאותה נהג לכנות בטוריו תמיד בשם "גברת דנקנר".

כמובן שגם עניין הספר ההוא יוזכר (בחוש הומור שמיוחד לגורל, נפטר דנקנר בדיוק בגיל שבו היה דן בן-אמוץ במותו) וגם עניינים אקטואליים יותר, כמו הגעגוע לחבר הטוב טומי לפיד שנפטר כ-4 שנים לפניו. לפחות הגעגוע הזה הסתיים מבחינתו.

חזרה לגירוש ספרד

ריאל מדריד - מכבי תל-אביב, יום ג' מ-21:00, ערוץ 10

גם מי שלא נמנה עם הגרעין הקשה של אוהדי מכבי תל-אביב בכדורסל, זוכר בוודאי את השנים שבהן מכבי הייתה חזות הכול ואת הקרבות המרתקים בינה לבין וויין בראבנדר, וולטר שצ'רניאק ובהמשך גם חואן קורבלאן, כולם שחקני מועדון הפאר של ריאל מדריד.

צא ולמד עד כמה רעה יכולה להיות פגיעתם של פרשנים. רק לפני חודש-חודשיים מלאו מדורי הספורט טורי קינה על עונה אירופית אבודה של מכבי, ובדיוק ברגע שבו ערוץ 10 החל לחשוב שהשידורים הללו של ימי חמישי הם הדבר האחרון שנחוץ לרייטינג המידלדל בלאו הכי שלו, קמה מכבי מאפרה והצליחה להעפיל לרבע הגמר.

האם יהיה בכוחה לעצור את ריאל מדריד ולהעפיל, כנגד כל הסיכויים האפשריים, לפיינל-פור האירופי?

כל התשובות יינתנו החל מהערב (ג'). אם הדבר תלוי בערוץ 10, הרי שהם היו מעדיפים סדרה שתימשך 5 משחקים נוטפי רייטינג.