הסטארט-אפ הישראלי דודא מובייל מגייס 10 מיליון דולר

DudaMobile, שמאפשר ליצור אתרים סלולריים בקלות, מאפשר בלחיצה אחת להפוך את אתר האינטרנט למותאם סלולרי, עם יכולת לשדרג ולעצב אותו לפי בחירה

יש כסף במובייל: הסטארט-אפ הישראלי DudaMobile, שמאפשר ליצור אתרים סלולריים בקלות, השלים סבב גיוס של 10.3 מיליון דולר בהובלת קרן פיטנגו ואורן זאב. עד כה גייסה החברה 18.6 מיליון דולר והסבב הנוכחי יאפשר לה להמשיך בקצב הצמיחה הנוכחי שלה, שכולל 4 מיליון אתרים מותאמים למובייל.

עולם המובייל תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות אך השאיר מאחור אלפי עסקים שלא השכילו להתאים את עצמה לעת החדשה. תעשיית התוכן הסלולרי אמנם מתרכזת בעיקר סביב אפליקציות, אך רבים גולשים מהטלפונים ומהטאבלטים שלהם לאתרים של עסקים קטנים ובינוניים אך נתקלים בקושי רב במהלך הגלישה. הסיבה לכך טמונה בעובדה שאותם עסקים, כמו אתרי מסעדות, לא הקימו אתרים שמותאים לגלישה מהסלולר, מה שיוצר מצב בו המשתמש צריך להגדיל את התצוגה על המסך עד שיוכל לקרוא את הטקסט של האתר או לחלופין לנסות וללחוץ על כפתור זעיר כדי לקבל פרטים נוספים.

הפתרון של דודא מובייל מאפשר בלחיצה אחת להפוך את אתר האינטרנט למותאם סלולרי, עם יכולת לשדרג ולעצב אותו לפי בחירה. החברה הוקמה ב-2009 על ידי איתי סדן ואמיר גלט, יוצאי חברת SAP, ולפני כשנה וחצי אף זכתה להכרה על ידי גוגל שבחרה בה, לצד מספר חברות נוספות, להציע את שירותיהן במסגרת מעבר עסקים קטנים למובייל. מלבד גוגל, החברה משתפת פעולה גם עם יאהו, at&t, GoDaddy, Webs.com ועוד. המודל העסקי של החברה מבוסס על שירותי פרימיום שמציע החברה, כמו אפשרות להוספת מפה לבית העסק או כפתור ליצירת קשר טלפוני.

לדברי מנכ"ל דודא מובייל, איתי סדן, "הגישה הסלולרית לאתרי אינטרנט שינתה באופן דרמטי את אופי האינטראקציה בין הצרכן לבתי עסק. העובדה שלמעלה ממחצית אוכלוסיית ארה"ב המשתמשת בטלפונים חכמים הובילה למהפכה בקרב בתי עסק המעוניינים להיות נגישים לצרכן באמצעות הקלקה אחת בטלפון הנייד".