הטיפ היומי: ענקית אנרגיה אירופית עם אפסייד של 18%

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית Eni האיטלקית בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 21 אירו למניה

חברת האנרגיה Eni נסחרת בבורסה האיטלקית לפי שווי שוק של כ-65 מיליארד אירו. החברה עוסקת בחיפושי נפט וגז באזורים שונים ברחבי העולם, ובהם מפרץ מקסיקו, קזחסטן, הים הצפוני, איטליה ואוסטרליה. החברה עוסקת הן בייצור גז טבעי והן ביבוא גז ומכירתו באיטליה ובמדינות נוספות באירופה. במקביל, היא עוסקת גם בזיקוק נפט ומפעילה תחנות דלק.

מניית Eni, לצד מניית BG Group שנסחרת בלונדון (BG.LN), הן המניות המועדפות עלינו בין מניות תחום ה-Integrated oil באירופה (חברות שעוסקות בכל שרשרת האספקה של הנפט - החל מחיפוש ועד שיווק בתחנות הדלק).

עם זאת נציין, שאנו נייטרלים בנוגע לשוק ה-Integrated oil באירופה. להערכתנו, הצמיחה בשוק תיקח זמן רב והעלויות יהיו גבוהות מהתחזיות הקודמות.

אנו מעריכים שהחברות במגזר זה צריכות מחיר ממוצע של 127 דולר לחבית נפט על מנת לכסות גם את ה-CAPEX (ההוצאות ההוניות) שלהן וגם את הדיבידנדים שלהן בשנת 2013.

כאמור, מניית Eni היא בין המועדפות בתחום. המניה הציגה ביצועים משופרים ביחס למגזר האנרגיה באירופה, כשהוסיפה לערכה כ-6% בחודשים האחרונים. אנו עדיין רואים מקום לאפסייד נוסף במניה. באחרונה הציגה Eni את האסטרטגיה שלה, והדבר היווה תזכורת למיצובה הטוב של החברה. ה-CAPEX של Eni נשארו תחת שליטה, ושיעור הצמיחה בייצור של Eni גבוה מהממוצע.

אנחנו לא צופים איזשהו "פיצוץ" בכל הקשור להגדלת ההחזר למשקיעים, אך עם הגדלה צפויה של 2% בדיבידנד בשנת 2013, לצד פוטנציאל לרכישה עצמית של מניות, החברה נמצאת בצמרת הרשימה של החברות בתחום בהחזר לבעלי המניות שלה.

לא הכול מושלם ב-Eni. לדוגמה, החשיפה של החברה לצפון אפריקה עדיין יוצרת חששות. יחד עם זאת, אנו מזהים בחברה פרופיל של סיכון-סיכוי גבוה יותר מהממוצע. אנו ממליצים על מניית Eni בהמלצת "תשואת יתר" ומותירים את מחיר היעד על 21 אירו למניה - פרמיה של כ-18% ביחס למחירה הנוכחי בשוק.

*** מחלקת המחקר, ברקליס