הוט מובייל: 49 שקל ל-4 חודשים; YouPhone: חודשיים בחינם

זאת בעקבות המהלכים האחרונים בשוק ובעיקר המהלך של 012 מובייל ושל גולן טלקום, שהמשיכו במבצעים אגרסיביים אחרי שנראה שהתחרות בסלולר נרגעה

סחרחורת בשוק הסלולר: הוט מובייל החליטה להחזיר את המבצע של 49 שקל למשך 4 חודשים למצטרפים חדשים, וזאת בעקבות המהלכים האחרונים בשוק ובעיקר המהלך של 012 מובייל (לידיעה - לחצו כאן) ושל גולן טלקום (לחצו כאן), שהמשיכו במבצעים אגרסיביים אחרי שהייתה תחושה שהתחרות בסלולר מתחילה להירגע. אחרי גולן טלקום גם פלאפון נאלצו להגיב (לחצו כאן) - וכעת גם הוט מובייל.

אתמול (ד') הודיעה גולן טלקום על מבצע חודשיים חינם למצטרפים חדשים שהתלוו למבצע שלהם של חבר מביא חבר. בעקבות המהלך של גולן טלקום הודיעה פלאפון על מבצע דומה, וגם היא יצאה במבצע חודשיים חינם.

ואולם, גם גולן טלקום וגם פלאפון למעשה הגיבו למבצע של 012 מובייל, שיצאה במבצע אגרסיבי ביותר הכולל שני קווי סלולר, קו טלפון ביתי ואינטרנט במהירות 100 מגה, בעלות של 129 שקל למשך חצי שנה. בתום התקופה הזו יעלה המחיר ל-149 שקל.

היום (ה') באה גם התגובה לתגובה של 012 מובייל. החברה יצאה במבצע של חבילת שיחות ללא הגבלה בארץ ול-42 יעדים בחו"ל ו-3 ג'יגה גלישה ב-59 שקל לחודש למשך חצי שנה ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים.

ההצעה של 012 סמייל כוללת שני קווי סלולר בתוכנית - אחד מהם ללא הגבלה בארץ ולחו"ל (ל-42 יעדים נייחים בעולם ובארה"ב וקנדה גם למספרים ניידים), וחבילת גלישה של 3 ג'יגה. הקו השני בתוכנית BASIC מציע 60 דקות שיחה, 60 הודעות SMS ועד 100MB גלישה; קו טלפון ביתי עם 100 דקות שיחה בחודש לכל היעדים בארץ, ונתב אלחוטי המאפשר גלישה באמצעות Wi-Fi.

גם חברת הסלולר YouPhone הודיעה היום כי היא ממשיכה במבצע ההיכרות ומציעה הפעם "0 שקלים למסלול ללא הגבלה", המיועד למצטרפים חדשים ומתניידים עד 5 במאי.

המבצע כולל חבילת סלולר ללא הגבלה - שיחות והודעות ו-1 ג'יגה גלישה לחודשיים למצטרפים באתר החברה וחודש בנקודות המכירה ובמוקד הטלפוני. בתוספת 10 שקלים ניתן להגדיל את נפח הגלישה ל-GB3. בתום המבצע יעמוד מחיר המסלול על 79 שקל ומטה.

לדברי אריאל שרייבר, מנכ"ל YouPhone, "הלקוחות מצביעים ברגליים. אנו עדים לשינוי התפיסה של הציבור הישראלי, שהפנים שאפשר לשלם פחות ולקבל שירות ומוצרי סלולר איכותיים בלי להתפשר. אנו נמשיך להציע לכלל הציבור את המסלול ללא הגבלה האטרקטיבי ביותר בישראל - אין סיבה להמשיך לשלם יותר".

נדגיש כי המבצעים האחרונים באים על רקע הערכות בשוק שהתחרות מואטת, לאחר שהוט מובייל וגולן טלקום הראו סימנים שאינן מתכוונות לחדש את המבצעים שלהן, על רקע העובדה שהן כבר עומדות ביעדי גיוס המנויים ומתקרבות לשלב שבו יוכלו לקבל חלק נכבד מכספי הערבות הבנקאית שהפקידו בתמורה לזכייה במכרז.

ואולם, מסתבר כי לא כך הם פני הדברים, וגולן טלקום החליטה לחזור למבצעים אגרסיביים משום שכנראה ראתה ש-012 מובייל טרפה את הקלפים, והדבר בא לידי ביטוי בירידה בקצב גיוס המנויים שלה. גולן טלקום לא רצתה להשאיר לה את הבמה, ולכן יצאה במבצע שלה.

מכאן הדרך של פלאפון ושל הוט מובייל לחזור למבצעים האגרסיביים הייתה קצרה, ולכן אנחנו רואים הצתה מחדש של התחרות בסלולר, והרגיעה בשוק תבוא, אם בכלל, בשלב מאוחר יותר.