קרב המיליארדרים: שטיינמץ תובע חברת ייעוץ בה שותף סורוס

טוען כי חברת הייעוץ והיח"צ FTI והעומד בראשה, מרק מלוק-בראון, הדליפו מידע על עסקי הכרייה שלו בגינאה למיליארדר ג'ורג' סורוס וניהלו נגדו קמפיין השמצות

הקרב על אחד ממרבצי המינרלים הגדולים באפריקה הגיע לאליטה העולמית, לאחר שאיש העסקים הישראלי בני שטיינמץ החליט לתבוע את הלורד מרק מלוק-בראון, שר בריטי לשעבר בממשלת גורדון בראון, המנהל חברת ייעוץ.

שטיינמץ מאשים את החברה של בראון כי הדליפה מידע על עסקיו בגינאה למיליארדר ג'ורג' סורוס, המשמש כיועץ מיוחד לממשלה של המדינה במערב אפריקה - כך לפי דיווח ב"פיננשל טיימס".

בהצהרה של חברת BSGR, זרוע הכרייה של משפחת שטיינמץ, נכתב כי היא נקטה בהליכים משפטיים בבית המשפט בלונדון כנגד מלוק-בראון וכנגד חברת יחסי הציבור והייעוץ FTI שבראשה הוא עומד, בגין מה שהיא כינתה "קמפיין משמיץ" שנוהל על-ידי סורוס כנגד האינטרסים של BSGR במרבצי המינרלים בגינאה.

בראון, שנחשב לחבר קרוב של סורוס, מסר כי הוא ישיב לאישומים בבית המשפט.

BSGR הבטיחה את הזכויות שלה במרבצי המינרלים הענקיים בגינאה תחת השלטון הדיקטוטרי הקודם, וכעת היא עומדת במרכז חקירת שחיתות ביחד עם חברה ברזילאית ששותפה בזכויות על אחד ממרבצי עופרת הברזל הגדולים בעולם, הנמצא בסימנדו.

שטיינמץ וחטיבת הכרייה שלו מאשימים את חברת FTI, שסיפקה לה שירותי ייעוץ ויחסי ציבור עד שלהי 2012, כי הדליפה מידע חסוי הנוגע לפעילותה בגינאה למשקיע האגדי ג'ורג' סורוס. לפי התביעה, האחרון, שמספק שירותי ייעוץ לממשלת גינאה, הפעיל לחץ על FTI להפסיק לעבוד עם BSGR.