עיריית ת"א: רוצים לרשום ילד לגן? הירשמו כזוג הורים גרושים

בסטטוס מרגש שפרסמה ליה יפה תלמור בפייסבוק, היא טענה כי עיריית ת"א חייבה אותה ואת בעלה לחתום על מסמך שמכריז עליהם כהורים גרושים ■ החטא: הם נשואים בעושר אך גרים בשני בתים נפרדים

ליה יפה תלמור, תושבת ת"א פרסמה סטטוס בפייסבוק בו היא ביקשה לשתף את הגולשים בסיפור שיכול להמחיש בצורה טובה את התלאות הביורוקרטיות שמערימות לפעמים הרשויות המקומיות על התושבים ובמקרה הזה מדובר בעיריית ת"א. לטענת תלמור, היא ביקשה לרשום את בנה לגן העירוני, אך עיריית ת"א הכריחה אותה ואת בעלה לחתום על מסמך שמכריז עליהם כהורים גרושים, למרות שהם נשואים באושר.

אז מה הבעיה? חטאם היחיד של תלמור ובעלה, כפי שהיא מגוללת בסטטוס, הוא שהם חיים בשני בתים נפרדים מרחק הליכה אחד מהשניה. "אלו נישואים שניים ולשנינו ילדים מהנישואים הראשונים וילד משותף בן 4. זוהי דרך חיינו מאז שהכרנו, כך אנו מעדיפים ומבלים במסגרת משפחתית בשני הבתים גם יחד. לילד שלנו יש חדר בבית של אמא ("הביתה של אמא"), חדר בבית של אבא ("הביתה של אבא"), זו המציאות שלו והוא חי איתה נפלא. גם אנחנו", כך היא מארת.

לדבריה, "חיינו התנהלו על מי מנוחות עד שהגעתי אתמול לעירייה כדי לרשום את בננו לגן העירוני באזור מגורינו. כשהפקידה ראתה שבתעודות הזהות אנו רשומים כנשואים בשתי כתובות נפרדות, הרימה גבה ושאלה מה פשר הדבר".

לתדהמתה של תלמור הפקידה הסבירה לה כי היא ובעלה אומנם רשומים כנשואים, אך אינם יכולים לרשום את בנם לגן משום שהם גרים בשני בתים נפרדים.

אז מה היו הפתרונות המוזרים שהציעה לזוג הפקידה? לחתום על הצהרה מול עורך דין לפיה הם גרושים או לחלופין לעבור לגור מייד בבית אחד. "הסברתי לה שאין לנו כל כוונה להתגרש או לחתום על מסמך כזה רק בשביל לעמוד בנהלים", היא מסבירה.

תלמור סברה כי מדובר בחוסר הבנה של הפקידה ולכן ניסתה את מזלה מול המנהלת, אורלי, אך לתדהמתה גם אורלי חזרה על הפתרונות שהציעה הפקידה ואף הגישה לה טופס מיוחד של עיריית ת"א להורים גרושים, עליו היא ובעלה חייבים לחתום. "בשלב זה כבר עלו דמעות בעיניי. התחננתי, ניסיתי לשכנע, להסביר. כל מילותיי נפלו על אוזניים אטומות. יצאתי משם בוכה", כך היא מתארת. "אין מילים לתאר את תחושותיי הקשות, העלבון והזעם שחשתי כשיצאתי מעיריית תל אביב".

לסיום, תלמור פנתה באופן נרגש לעיריית ת"א: "אני פונה אליכם, עיריית תל אביב, העיר שאני כה אוהבת. עיר המתהדרת בליברליות, בקבלת השונה, האחר, בפתיחות - איך ייתכן שלמען הנהלים המקודשים שלכם אתם פוגעים בילד בן 4 בכך שלא ניתן לרשום אותו לגן, מכריחים אותנו, הוריו, לתייג אותו כילד להורים גרושים, מתערבים בקבלת ההחלטות האישיות שלנו לגבי מקום מגורינו, מכריחים אותי לעמוד מול צוות הפקידים שלכם ולתת להם הצצה והסברים על חיי האישיים, וכל זה כדי לעשות את הפעולה הפשוטה, הברורה והטבעית - רישום הילד שלנו לגן העירוני".

הסטטוס זכה למאות תגובות נזעמות של הגולשים. אחת הגולשות כתבה: "מעניין שזה לא הפריע לעירייה שאתם נשואים חיים בשני בתים נפרדים אבל משלמים פעמיים ארנונה...", גולש אחר טען כי מדובר בצעד לא חוקי והציע לזוג לפנות לערכאות משפטיות.

גם עיריית ת"א הגיבה לסטטוס וטענה כי "אנו מתנצלים על המקרה. איננו מתערבים בדרך בה כל אחד בוחר לחיות את חייו וזוהי זכותו. אנחנו נסייע לאם לרשום את בנה לגן בהתאם לאחת מכתובות המגורים".

קישור לסטטוס בפייסבוק