סילבן שלום נמנע מהבעת תמיכה באישור מסקנות ועדת צמח

שר האנרגיה והמים אמר אתמול בפגישה עם מנכ"ל חברת נובל אנרג'י צ'רלס דייוידסון כי "ממשלת ישראל תקיים את האיזון הנכון בין צורכי המשק, חיזוק הכלכלה הישראלית לבין הדאגה להבטחת מקורות האנרגיה"

שר האנרגיה והמים סילבן שלום נמנע מהבעת תמיכה באישור המלצות דוח ועדת צמח בממשלה. החלטת הממשלה בנושא, שצפויה להתקבל בעוד מספר שבועות מעוררת ציפייה רבה בשוק האנרגיה.

בפגישה אמש עם מנכ"ל חברת נובל אנרג'י צ'רלס דייוידסון אמר שלום כי "יש שרים שיתמכו ביישומו ויש שרים שיתנגדו ואני משוכנע כי ייערך דיון רציני וענייניי. ממשלת ישראל תקיים את האיזון הנכון בין צורכי המשק, חיזוק הכלכלה הישראלית לבין הדאגה להבטחת מקורות האנרגיה לדורות הבאים של עם ישראל. הדו"ח יידון ברצינות בממשלה. ההחלטה שתתקבל בממשלה תהיה אך ורק לטובת עם ישראל ומדינת ישראל ותבטיח האיזון הנכון".

קודם לכן אמר מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דייוידסון במסיבת עיתונאים כי ללא מתן אור ירוק לייצוא גז לא ניתן יהיה לפתח את מאגר הגז "לוויתן" לאספקת גז למשק המקומי. דווידסון הסביר כי בניגוד לפיתוח "תמר" במקרה של לוויתן לא ניתן לגייס מימון תוך הסתמכות על מכירות לשוק המקומי משום ששוק זה כבר תפוס ברובו על-ידי תמר.

דו"ח צמח נכתב בעקבות עבודת וועדה בינמשרדית בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח. הדו"ח ממליץ למדינה להתיר ייצוא גז בהיקף של עד 50% מהמאגרים. המלצות הדו"ח התקבלו על דעת כל משרדי הממשלה שהיו חברים בוועדה למעט המשרד להגנת הסביבה שהגיש דעת מיעוט המסתייגת מהתרת ייצוא הגזבשלב זה.