ארה"ב תדחק ביפן להימנע מהמשך הפחתת הערך של הין

בדוח חצי שנתי בנוגע לשערי החליפין כתב משרד האוצר האמריקני כי הוא מתכוון לדחוק ברשויות ביפן להימנע מהמשך הפעולות להפחת ערך של המטבע המקומי ■ "יפן צריכה לעמוד בהתחייבויות שלה"

ההודעה של הבנק המרכזי היפני להכפיל את כמות רכישת האג"ח החודשית שלו מדאיגה מאוד את ארצות הברית, בדוח שהתפרסם אתמול בקונגרס נכתב כי משרד האוצר האמריקאי יבקש מיפן להימנע מהורדת ערך של הין, כך מדווחת סוכנות "בלומברג" הבוקר.

בדוח החצי שנתי שלו בנוגע לשערי החליפין, כתב משרד האוצר האמריקאי כי יפעיל לחץ על יפן על מנת שתעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות שלה "להגיע ליעדים הפנימיים שלה באמצעות כלים מקומיים, ולהמנע מהפחת ערך תחתרותית למטבע שלה", נכתב בדוח של משרד האוצר האמריקאי. משרד האוצר נמנע מלהגדיר את יפן כמנפולרית בתחום המטבע, כמו גם נמנע מלהגדיר את סין ככזו.

"זו יריה לעבר הבנק המרכזי של יפן", אמר קיט יאקס, אסטרטג בבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל. "כולם עדיין תומכים במאמצים של יפן להילחם בדיפלציה, אך ארצות הברית מעדיפה שלא לראות את הין היפני נחלש מעבר לשער הנוכחי שלו".

בהחלטה מפתיעה, ובהתאם להצהרות קודמות של הנגיד הרוהיקו קורודה, הודיע הבנק המרכזי של יפן בשבוע שעבר על הכפלת תוכנית רכישות האג"ח החודשית שלו לסכום הקרוב לסכום רכישות האג"ח החודשית של הפדרל ריזרב. הנגיד היפני אמר אתמול כי תוכנית רכישת האג"ח לא תהיה מוגבלת בזמן, אך היעד שהציב הבנק היפני הינו להגיע לאינפלציה של 2% תוך שנתיים.