יחימוביץ': להעלות את התמלוגים על אוצרות הטבע, לא רק את המע"מ

יו"ר העבודה השתמשה בגברת ריקי כהן מחדרה כדי לתקוף את התנהלות שר האוצר: "במקום לקחת מכיסם של אלה שיש להם יותר, שר האוצר מביא בדיוק את התוכנית של נתניהו וגוזר גזירות קשות מנשוא"

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' תקפה את שר האוצר יאיר לפיד בנוגע לתכנית הקיצוצים, שאותה הוא עתיד להוביל במסגרת תקציב המדינה לשנת 2013. "שר האוצר הופך את חייה של ריקי כהן לקשים מאד", אמרה יחימוביץ'.

בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 מתחה יחימוביץ' ביקורת על הפער בין הבטחותיו של לפיד טרם הבחירות, לבין הפעולות בהן הוא נוקט במהלך תפקידו. "שר האוצר שאל איפה הכסף, אמר שמעמד הביניים לא יהיה יותר כספומט של הציבור ואף הבטיח פוליטיקה חדשה. שתי דקות לאחר שהוא מונה לתפקיד הוא מביא בדיוק את התוכנית של נתניהו וגוזר גזירות קשות מנשוא. לפיד הופך את חייה של אותה ריקי כהן דמיונית לקשים מאוד, במקום לקחת מכיסם של אלה שיש להם יותר".

יו"ר מפלגת העבודה התייחסה גם לנושא העלאת התמלוגים על אוצרות הטבע וטענה כי יש צורך להעלות את התמלוגים על אוצרות הטבע במדינה ולא רק להעלות את המע"מ. "צריך להעלות את התמלוגים שמשלמת כיל ל-15%", אמרה יחימוביץ'.

"נתניהו הציע לי את תיק האוצר"

יחימוביץ' התייחסה גם למגעים הקואליציוניים שהתקיימו טרם הקמת הממשלה ואישרה הדיווחים שלפיהם הציע לה נתניהו להצטרף לממשלה בראשותו בתפקיד שרת האוצר.

"הייתה הצעה מפורשת", סיפרה. "בדקתי אותה לעומקה עם נתניהו והתברר לי שכשרת אוצר אצטרך לנהוג כמו לפיד. חבל על המאמץ, הצד שאותו מציג ראש הממשלה הוא שקובע הכל והוא שר העל הכלכלי. אם הייתי נענית התוצאה היתה שדווקא אני עם השקפת עולמי, הייתי משמשת כזרוע המבצעת של נתניהו".

יחימוביץ' הגיבה גם להאשמות שהופנו כלפיה מכיוונם של בכירי מפלגתה והבהירה כי המאבק על ראשות העבודה, הינו לגיטימי ומקובל כבכל מדינה דמוקרטית. "זהו מאבק לגיטימי וחשוב שיתרחש מוקדם ככל האפשר", אמרה. יחד עם זאת, הבהירה: "ההתכתשות הפנימית מזיקה למדי מאחר ועל המפלגה להיאבק במטרות רבות הנמצאות מחוצה לה".