קובי בראיינט, הפרק המרתק הבא

מה חסר לקובי בראיינט בספר הזהב שלו? קאמבק מתוקשר מפציעה איומה בגיד אכילס בגיל 34.5, בדרך לאליפות 6; בגלל זה הוא יחזור: בשביל השלמות

‎חשבנו שראינו הכל בקריירה העולה, יורדת ונוסקת של קובי בראיינט. אבל הפרק הנוכחי ברב המכר ההוליוודי מאיים להאפיל גם על חמש טבעות האליפות שעל אצבעותיו. המרדף של בראיינט אחרי הטבעת שתשווה את כמות תכשיטיו לאלו של מייקל ג'ורדן היתה אמורה להיות גולת הכותרת של העונה, אלא שאחרי מסע הרכש המדהים הגיעה פתיחת עונה צולעת וסנסציונית של הלייקרס, ואחריה קאמבק מרשים לתמונת הפלייאוף.

אם מישהו באל.איי חלם לרגע על רגעים הירואים נוספים מבית היוצר של הממבה השחורה - ואולי גם אליפות מרגשת במיוחד וכנראה אחרונה בקריירה - הרי שאז הגיעה הפציעה בסוף השבוע. קרע מלא בגיד אכילס שגמר לקובי את העונה וישבית אותו ל-6 עד 9 חודשים. בגיל צעיר מ-34.5, סיכויי הקאמבק של קובי ליכולת המופלאה שכולנו מכירים לא גבוהים. אפילו נמוכים. פציעה כזאת בדיוק סיימה לשאק וצ'ארלס בארקלי קריירה מפוארת.

האם לקובי יש את הכוח לעשות את זה? הלייקרס כבר לא יזכו באליפות העונה וירכזו מאמצים בעיקר להכשיר את הכוכב והמותג מהגדולים בהיסטוריה לקמפיין הבא. המסע אליו ייצא בראיינט מיד כשיעזוב את חדר הניתוחים עומד להיות המרתק ביותר. מי שנבחר רק 13 בדראפט, רב על ההגמוניה מול שאקיל אוניל והוביל לפירוק מה שהיה יכול להפוך לשושלת בלתי נשכחת, וקם לתחייה אחרי שמעמדו והמוניטין שלו התרסקו עקב פרשת האונס, שם עמד על דוכן הנאשמים - כבר הצהיר שלא ייכנע.

קובי, כמו מייקל בזמנו, מונע מאתגרים חדשים, והאתגר הזה לא פחות קטן מהפרק שעדיין לא נכתב על הטבעת השישית. ואם למדנו דבר או שניים על בראיינט בקריירה זו התשוקה להוכיח לכולם כי טעו ולנצח כנגד כל הסיכויים.

‏***

יחזור או לא יחזור? יפנה את המגרש בגלל גיד קרוע ויוותר על הניסיון טו בי לייק מייק? הוא עוד ישוב. מערכת היחסים שלי עם קובי מורכבת מאוד. מצד אחד, האיש ראוי לכל גילוי הערכה והערצה על ווינריות בלתי נגמרת ותשוקה לניצחון שמונעת מאהבה טהורה למשחק. מנגד, אופיו המחורבן והמתנשא כבר חירב לא מעט ניצחונות. עכשיו הוא חוזר לראשונה מזה שנים לעמדת האנדרדוג שהוא כל כך אוהב. להיות השחקן שכולם מספידים, זה שלא מאמינים ביכולתו להתקמבק ולהיות הוא. פשוט קובי בראיינט.

כמעט כל שחקן אחר היה דואג לבריאות ומוותר על הסיכון לפציעה חוזרת שתשפיע על אורח חייו אוטוטו, כשהמסך יירד. קובי אינו כזה. הוא מאלו שמחליטים מתי להוריד את המסך. זה יהיה תהליך שיקום ארוך וככל הנראה גם המתוקשר בהיסטוריה, והפרק המרתק הבא בספרו יגרום לכולנו לעקוב מקרוב.

"אני מאמין בשלמות, אני רודף אחרי השלמות", אמר פעם בראיינט בראיון מפורסם. כעת יש לו סיכוי חדש ומפתיע לעשות משהו שאיש לא חלם שיעשה: אם ישים לרגע את האגו בצד וידאג לטובת המועדון שהוא כל כך אוהב, זה שהולך איתו מאז 1996, הרי שיחזור כדי להיות מספר 2. סייד קיק לסופרסטאר חדש. זה יכול להיות קרש ההצלה ללייקרס שיבקשו למהר ולהיבנות מחדש, ודבר שיוסיף גוון בהיר ומימד נעים למורשת הבראייניסטית.

אנחנו נקבל קובי מנוסה אך רעב, עמוס בתהילה אישית וכזה שדואג לכלל. קובי בתפקיד הפיפן של מייקל יכול להפוך את הפציעה הקשה לדבר הכי טוב שקרה ללייקרס בשנים האחרונות. וכן, את הכדור האחרון במשחק צמוד כשהשעון מתקתק הוא עדיין יקבל, בשביל פרק הסיום. בשביל השלמות.