מא-י-היה?

להקת רעשני וול סטריט מתחילה להפחיד מחודש מאי - ישנה סכנה פסיכולוגית הנובעת מתקופת העצבים החשופים

כל עוד תל אביב 25 מדשדש, נמשיך להניח לו כאן לנפשו שכן מיצינו את ההתעסקות בדשדוש הזה. ננצל את המקום לעדכן ביחס למניות ישראליות שבמדד שנסחרות גם בניו יורק.

טבע (TEVA) נתנה סימני התאוששות ראשוניים כפי שחשבנו אבל לא ממשה אותם עדיין להתחלה של גל עולה. במילה "עדיין" טמונה הסברה שלנו שאפשר עוד לתת לטבע סיכוי לפתח גל כזה. התמיכה ב-38.5 מהווה אבן בוחן מהותית.

מלאנוקס (MLNX) כן הייתה "ממושמעת" וכן מתעגלת על הגרף לכיוון של עליה. מסחר מעל 60 דולר יחשב סימן חיובי מאוד. תמיכה ומבחן ב-55 דולר.

עוד ישראלית חבוטה זו איזיצ'יפ (EZCH). המניה התדרדרה מ-45 דולר ל-22 דולר ועוד אין סימנים שמצאה תחתית. על פי מתודולגיית הניתוח המבוססת על מספרי פיבונאצ'י, היא יכולה לרדת ל-20 דולר ול-16 דולר. מהלך מעל 24 דולר יחשב סימן קניה.

מדריך למשקיע במאי

להקת רעשני וול סטריט מתחילה להפחיד מחודש מאי. סוג של שבט מאיה מודרני. כשמפחידים מישהו, לא מפתיע שהוא מגיב תגובה מבוהלת לכל רעש. כך גם, כאשר מותחים את עצבי המשקיעים, כל נתון שלילי מייצר את הרושם שהנה זה בא וכל ירידה של יותר מאחוז נחשבת כסימן למכור. נוצרת נבואה שמגשימה את עצמה. מכיוון שהתנהגות המונית היא מפחידה, לא משנה מה דעתנו על התופעה, ישנה סכנה פסיכולוגית הנובעת מתקופת העצבים החשופים הזו. מה עושים?

  1. לוקחים אוויר וזוכרים שסטטיסטיקה שלילית של חודשים נובעת מכמה התרסקויות לאורך ההיסטוריה ורצף של ירידות שערים קלות. כלומר היא מוטה למטה על ידי כמה חודשים רעים במיוחד. בדרך כל חודש גרוע מסתיים במינוס של אחוזים בודדים, משהו שניתן לחיות אתו ואולי להדוף עם עבודה טכנית הדוקה על המניות.
  2. מאזנים את התיק. ירידות מאי תוקפות בדרך כלל סקטור או שניים ולא תמיד ניתן להיערך לסקטור המתאים. לפיכך כדאי להימנע מחשיפה מופרזת לסקטור מסוים.
  3. בודקים את מכלול השיקולים בגינם אתם מחזיקים כל מניה ושואלים האם הם מספיק חזקים כך שהביטחון שלכם בהשקעה בה, לטווח של חצי שנה - שנה מספיק עבורכם בשביל לצלוח את הסערה.

זכרו עוד דבר חשוב: הדאו וה-S&P500 הגיעו לשיא חדש. הם מעבירים לנו מסר חזק מאוד שמעיר גם משקיעים שהתעלמו ממנו עד כאן. זהו נתון חזק לא פחות מהמיתוס של חודש מאי. ליתר ביטחון, אפשר לצמצם אחזקות על ידי מכירת מניות שממילא עולות לאט ובכסף הזה לנצל מציאות שיהיו, אם יהיו, בימי פאניקה במאי.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.