אכזבה בגרמניה: הסנטמנט הכלכלי צנח ביותר מ-10 נקודות

הצפי בקרב האנליסטים הייתה לירידה מתונה יותר ■ הסנטמנט ירד לרמה של 36.3 נקודות מרמה קודמת של 48.5 נקודות ■ מדד המחירים לצרכן בגוש האירו נותר ללא שינוי

לאחר שאתמול סין וארה"ב איכזבו את המשקיעים עם נתוני המאקרו הגיע היום תורה של אירופה לאכזב עם פרסום הסנטמנט העסקי בגרמניה שרשם צניחה מעל לצפי במדד של חודש אפריל. מנגד, מדד המחירים לצרכן של מארס באיחוד האירופי נותר, כצפוי, ללא שינוי.

כאמור, האכזבה התורנית סיפק הפעם הסנטמנט הכלכלי בגרמניה של חודש אפריל שרשם ירידה חדה מהצפוי. הסנטמנט בגרמניה ירד לרמה של 36.3 נקודות מרמה קודמת של 48.5 נקודות שנרשמה בחודש מארס, כשהצפי בקרב האנליסטים היה לירידה מתונה יותר לרמה של 41 נקודות.

גם הסנטמנט הכלכלי בגוש האירו רשם ירידה בחודש אפריל מרמה של 33.4 נקודות לרמה של 24.9 נקודות. "הירידה בסנטמנט הכלכלי תואם את האכזבה מנתוני המאקרו האחרונים שלא עומדים בתחזיות", אמר קלמנס פוסט, ראש מכון ZEW הגרמני, האחראי על פרסום הסנטמנט.

מנגד, מדד המחירים לצרכן בגוש האירו לחודש מארס נותר, כצפוי ללא שינוי על רמה של 1.7%. המדד הליבתי עלה ב-1.5 מרמה קודמת של 1.3% שנרשמה בחודש פברואר השנה, כשהצפי היה לעלייה מתונה יותר לשיעור של 1.4%.