אלקטרה נדל"ן רוכשת 3 נכסים בגרמניה מהבנק המממן

בתמורה לכ-163.9 מיליון שקל לאחר נכיון של כ-34 מיליון שקל ■ ערב העסקה חתמה רשת ה-DIY הורנבאך על שכירות לתקופה של עשר שנים בנכסים, שהעיסקה הנוכחית משקפת להם תשואה של כ-10.4%

חברת אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שי וינברג, ממשיכה ליישם את תהליך הארגון מחדש של נכסיה בגרמניה. היום מדווחת החברה, כי חתמה, יחד עם שותפים, על הסכם לרכישת 3 נכסים בגרמניה בתמורה הנמוכה בכ-34.3 מיליון שקל משווי החוב שכנגדם.

מדובר בעיסקה שבוצעה מול הבנק שמימן בעבר את העיסקה לרכישת 3 הנכסים על ידי החברה ושותפיה. מדובר על נכסים המשמשים ברובם כסניפים של רשת ה"עשה זאת בעצמך" האירופאית הורנבאך.

בעיסקה הנוכחית, ירכשו אלקטרה נדל"ן ושותפותיה את 3 הנכסים מהבנק בתמורה לסך של כ-163.9 מיליון שקל (כ-34.55 מיליון אירו). כנגד הלוואה על הנכסים, שהיקפה עומד כיום על כ-197.6 מיליון שקל (כ-41.7 מיליון אירו). לגבי יתרת ההלוואה, שעומדת על כ-34.3 מיליון שקל (כ-7.15 מיליון אירו) לא יהיו לבנק בטוחות כלשהן ולא זכות חזרה לבעלים, כך שבפועל הבנקים מוותרים על סכום זה.

הנכסים כנגדם עומדת ההלוואה נרכשו על ידי אלקטרה נדל"ן ושותפותיה ב-2006, ושטחם הכולל מסתכם בכ-36,500 מ"ר. הנכסים ממוקמים בערים ברלין ונירנברג, וערב העסקה עם הבנק חתמה רשת הורנבאך על הסכם שכירות עדכני לגבי שניים מתוך שלושת הנכסים, לתקופה של 10 שנים, דמי שכירות בשלושת הנכסים עומד על של כ-17 מיליון שקל (כ-3.6 מיליון יורו) בשנה, כך שהעיסקה משקפת תשואה של כ-10.4% על ההשקעה מבחינת הרוכשות, זאת למול ריבית של כ-2.9% על ההלוואה שקיבלה אלקטרה נדל"ן מהבנק המממן את העסקה, פועל יוצא מרווח של כ-7.5%.

הארגון מחדש של הנכסים בגרמניה הוא חלק מתהליך מקיף של ארגון מחדש המיושם בשורות אלקטרה נדל"ן בשנה האחרונה. במסגרת זו, פועלת החברה, בין היתר לממש נכסים שמיצו את הפוטנציאל העסקי שלהם ונכסים שאינם תואמים את האסטרטגיה המתגבשת בחברה, וכן מתבצעים צעדים לשיפור נזילות החברה ויחסיה הפיננסיים ותזרים המזומנים.

שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, מסר היום: "במקביל למימושים בקנדה בארה"ב, שוויץ וישראל, עליהם דיווחנו בשנה האחרונה, אנו מבצעים כיום בדיקה מעמיקה של נכסינו בגרמניה, ופועלים כדי לפתור בעיות מימון הקיימות בחלקם להזדמנויות עסקיות. בעיסקה הנוכחית ניצלנו הזדמנות כדי לרכוש את הנכסים מהבנק המממן בניכיון של 34.3 מיליון שקל, עסקה שתאפשר לנו בפועל ליהנות מתזרימי המזומנים שמניבים הנכסים, וליהנות מהשבחה עתידית של שוויים. הנכסים בעיסקה הנוכחית נרכשו לפי תשואה אטרקטיבית מבחינתנו של למעלה מ-10%, ורכישתם גם מניבה רווח מיידי לחברה".