למה הזהב קורס? "בשוק עדיין מנסים להבין מה קרה"

כך מציינים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל ■ טוענים כי הירידות יימשכו: "הירידה בשוק הסחורות, סימני הדפלציה, ההאטה בסין, התחזקות הדולר, והספקולציות על כוונת בנקים מרכזיים למכור זהב יכבידו על הזהב" ■ השידור של FXCM ו"גלובס" ייערך ב-15:00

"בשוק העולמי שיחת היום ממשיכה להיות הקריסה הפנומנאלית של מחיר הזהב, שרשם בשני-שלישי את הירידה החדה ביותר שנרשמה במהלך יומיים מאז ומעולם. לאחר 6 שנים של עלייה מתמדת, ובמשנה תוקף מאז פרוץ המשבר הפיננסי, הזהב רשמית בשוק דובי. כעת ברור שהמשקיעים לא מחפשים לקנות את הזהב בירידה, אלא דווקא למכור אותו". כך מציינים הבוקר (ד') במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

השידור של FXCM ו"גלובס" ייערך ב-15:00

מאז אוגוסט 2011, השלים הזהב ירידה של לא פחות מ-20.5%. אז, נזכיר, נסחרו החוזים בזהב סביב 1,888.7 דולר לאונקיה אחת. את הסנטימנט השלילי סביב מחירי המתכנת היקרה, ליווי גם תחזיות שליליות והורדות מחירים מצד גופי השקעות רבים.

"אף על פי כן, קשה לשים את האצבע על הטריגר שהוביל לקריסה השבוע. לרוב קריסות שכאלה נובעות מאיזשהו אירוע דרמטי ומפתיע, או לפחות תקלת מחשב, אבל בשוק עדיין מנסים להבין מה היה הקש ששבר את קו הגמל.

"ניתן להצביע על מכלול גורמים שהכבידו באחרונה על המתכנת היקרה - הירידה בשוק הסחורות, סימני הדפלציה, ההאטה בסין, התחזקות הדולר, טריגר טכני שהביא למחיקת פוזיציות, עסקאות ענק של קרנות גידור, הספקולציות על כוונת בנקים מרכזיים למכור זהב. כל אלה ימשיכו ויכבידו על הזהב, והוא עשוי להמשיך ולצנוח בהמשך השנה אפילו עד לאזור 1,200 דולר לאונקיה".