בית ההשקעות אינפיניטי על ביטקוין: "השמיים הם הגבול"

באינפיניטי מביעים אמונה ברעיון העומד מאחורי המטבע הדיגיטלי: "לא באמת חשוב אם הכסף הוא וירטואלי או פיסת נייר שעליה מודפסות ספרות. מספיקה האמונה שלנו"

בית ההשקעות אינפיניטי מצטרף ל"קדחת הביטקוין". לאחר שערכו נפל בשבוע שעבר בעשרות אחוזים מהשיא שהגיע אליו המטבע הוירטואלי, 250 דולר, מציינים היום (ד') כלכלני אינפיניטי כי "לא באמת חשוב אם הכסף הוא וירטואלי או פיסת נייר שעליה מודפסות ספרות. מספיקה האמונה שלנו, ומפה השמיים הם הגבול".

בסקירה מבקשים באינפיניטי להסביר כיצד עובד ביטקוין. "היתרון הבולט והבסיסי שעומד מאחורי יצירת מטבע אלטרנטיבי הוא ששום ארגון בנקאי או ממשלה לא עומדים מאחוריו. כלומר הוא אינו שייך או נשלט ע"י איש. מאחר שהביטקויין צובר תאוצה שאי אפשר להתעלם ממנה בחרנו לספק התייחסות בנושא", נכתב.

"הביטקוין 'נחצב' יש מאין, באמצעות תוכנה שכל אחד יכול להוריד בחינם ברשת. התוכנה מחפשת מספרים נדירים, וכל מי שמוצא מספר כזה מקבל גמול - ביטקוין", מצוין בסקירה.

באינפיניטי לא מתעלמים מסוגייץ ה"בועה", ומעלים את השאלה: "האם המטבע הווירטואלי נוצר כדי 'להישאר כאן' עוד זמן רב, או שבעצם מדובר בבועה אופנתית שבקרוב תחלוף מהעולם? אנו סבורים שכל תשובה נכונה. לביטקוין יש היצע, ולא פחות חשוב ישנו גם ביקוש, אך כמה הוא באמת שווה - זאת קשה להעריך. יש כאלו שמאמינים כי הביטקוין הוא רק תחילתה של מגמה, דבר שמשתקף בביקושים הגבוהים לאחרונה. מנגד, יש החושבים שהביטקוין הגיע למחיר גבוה ועל כן מוכרים אותו לכל המרבה במחיר. רק בשבוע שעבר ראינו כיצד צנח ערכו במסחר הוירטואלי בעשרות אחוזים".

"האם לביטקוין יש מעמד חוקי בעולם? ישנם כבר לא מעט אתרי קניות ברחבי רשת האינטרנט שמכבדים את מטבע הביטקוין, אולם עד כה לא נעשה בירור משפטי בנוגע למעמדו החוקי ותקפותו. יחד עם זאת, באירופה ישנן רשויות שאישרו מסחר בביטקוין ואף אישרו את ההמרה של הביטקוין למטבע היורו.

"האם ניתן "לחצוב" ביטקויין ללא סוף ובכך לייצר אינפלציה? (התחליף של הדפסת כספים)? אותו אדם שהמציא את הביטקוין קבע מגבלה של מטבעות שניתן "לייצר", כך שבהיבט הזה אין חשש כי תיווצר אינפלציה וערכו של המטבע הנדיר יצנח. אולם מנגד, סכנות וחששות אחרות, לא חסר. לדוגמא: מאחר שהמטבע הינו וירטואלי, מי שמאבד אותו או את המחשב שלו, נאלץ להיפרד ממנו לעד. כדי לשמור על ביטקוין מכל סכנה, יש צורך במערכת גיבוי אמינה ותוכנת הצפנת מידע איכותית.

"איזה שימוש אפשר לעשות עם המטבע? נכון להיום ישנם אתרי אינטרנט שמציעים לציבור לרכוש את מרכולתם באמצעות ביטקוין, אולם הם לא רבים. המטבע נפוץ בקרב קהילות מתכנתים, מהמרים ואפילו לאחרונה התפרסם כי צעיר שהחזיק בביטקוינים רכש רכב יוקרה באמצעותם. האם אפשר יהיה לקנות איתו בסופרמרקט הקרוב לביתכם? ימים יגידו.

בשורה התחתונה מציינים באינפיניטי כי "כסף כידוע הוא המצאה של האנושות, וכל עוד כולם מאמינים שהוא באמת שווה, אז העולם כמנהגו נוהג. לכן, לא באמת חשוב אם הכסף הוא וירטואלי או פיסת נייר שעליה מודפסות ספרות, מספיקה האמונה שלנו, ומפה השמיים הם הגבול".