אספן גרופ במו"מ למכירת המרכז הלוגיסטי של טומי הילפיגר

אספן בהולנד בניהולו של אילן גיפמן, מנהלת מו"מ מתקדם עם קרן ריט זרה הנסחרת בחו"ל למכירת המרכז הלוגיסטי תמורת 130 מיליון שקל

חברת אספן גרופ, בניהולו של אילן גיפמן, מנהלת מו"מ מתקדם עם קרן ריט זרה הנסחרת בחו"ל למכירת המרכז הלוגיסטי של רשת האופנה טומי הילפיגר בעיר ואנלו (Vanelo) שבהולנד, וזאת תמורת כ-130 מיליון שקל (כ-27.4 מיליון אירו) לא כולל מע"מ ובניכוי הוצאות עסקה בסך כ-4 מיליון שקל.

אספן מדווחת, כי שווי הנכס בספריה עמד בסוף 2012 על כ-118 מיליון שקל (כ-24.9 מיליון אירו). במידה וייחתם הסכם סופי למכירת הנכס, תניב העיסקה לאספן תזרים מזומנים חופשי בסך של כ-54 מיליון שקל (כ-11.4 מיליון אירו) ורווח בסך של כ-8 מיליון שקל (כ-1.7 מיליון אירו).

המרכז הלוגיסטי בהולנד נרכש על ידי אספן גרופ לפני פחות משנתיים בכ-23.5 מיליון אירו ויימכר כעת בכ-27.4 מיליון אירו. באספן מעריכים, כי ההסכם, הכפוף להסכמת הבנק המלווה ולאישור דירקטוריון החברה, ייחתם בשבועות הקרובים.

גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ, מסר: "אנו מקווים לחתום על הסכם סופי למכירת הנכס בשבועות הקרובים. עיסקה זו מעידה על איכות הנכסים שבהן מחזיקה אספן ועל יכולתנו לנצל הזדמנות למימוש, במחיר המשקף רווח תזרימי ברוטו של כ-24 מיליון שקל, תזרים גבוה ותשואה כוללת גבוהה העומדת על כ-68% על הון שהשקענו לפני פחות משנתיים. אנו פועלים כיום כדי לפתח את אספן באמצעות מיזוגים של חברות ורכישת תיקי נכסים של חברות, וזאת במקביל לניצול להזדמנויות אטרקטיביות למימוש נכסים והקפדה על שיפור היחסים הפיננסיים של החברה".

מימוש זה הינו המכירה הראשונה של אספן בחו"ל, שעד כה ממשה נכסים בישראל בלבד והוא מתווסף לשלושה מימושים נוספים שביצעה אספן גרופ בחצי השנה האחרונה. ארבעת המימושים בהיקף כולל של כ-220 מיליון שקל ובגינם נוצר לחברה תזרים מזומנים חופשי בהיקף של כ- 114 מיליון שקל. בעסקה הראשונה מכרה אספן לשותפתה את אחזקותיה (50%) במבני תעשייה בצפון, בעסקה השניה מכרה אספן 3 מבני תעשיה במגדל העמק, ובשלישית מכרה מקבץ דיור בחיפה בתמורה לכ-16.7 מיליון שקל.

בדוחותיה הכספיים האחרונים ציינה אספן, כי בכוונתה להמשיך ולהגדיל את הפעילות בחו"ל לרבות רצונה להכנס לשוק האנגלי, אך להערכתה הצמיחה תהיה מתונה יותר, בשל הזמן הנדרש לאיתור עסקאות אטרקטיביות.

בחודש דצמבר השלימה אספן גרופ בהצלחה הנפקה ציבורית של איגרות חוב, במסגרתה גייסה החברה סכום של כ-103 מיליון שקל.

אספן גרופ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל, בעיקר בגרמניה, שוויץ והולנד, הרחיבה משמעותית את תיק הנכסים שלה בשנים האחרונות ונכון לסוף חודש דצמבר 2012 היא מחזיקה בנדל"ן להשקעה בהיקף של כ-1.55 מיליארד שקל. החברה מחזיקה שטחים מניבים בהיקף כולל של כ-365 אלף מ"ר, המושכרים ליותר מ-300 שוכרים.