שלי יחימוביץ': "מתי לאחרונה הבנק מחק לכם 50 שקל?"

יו"ר האופוזיציה בדף הפייסבוק שלה: "אצלכם זה יכול לקרות בחלומות הלילה, אצל נוחי דנקנר זה קורה חופשי"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), ממשיכה לתקוף את בנק לאומי והעומדת בראשו - רקפת רוסק-עמינח - בגין מחיקת הענק המתגבשת לנוחי דנקנר בהיקף של 150 מיליון שקל.

"מתי לאחרונה מחקו לכם בבנק חוב של חצי מיליארד שקלים? של אלף שקלים? של חמישים?", כתבה היום (ד') יחימוביץ' בדך הפייסבוק שלה. "אצלכם זה יכול לקרות בחלומות הלילה, אצל נוחי דנקנר זה קורה חופשי. האם הוא פושט רגל ואין לו מאיפה להחזיר? חס וחלילה. גר בבית מפואר בהרצליה פיתוח, יש לו מטוס פרטי, החיים יפים". (הערת מערכת: לדנקנר אין בבעלותו מטוס פרטי)

יחימוביץ' ממשיכה וכותבת: "ככה זה, כשאתם חייבים קצת ימררו לכם את החיים; כשאתם חייבים הרבה תקבלו יחס של מלכים. הבנקים יודעים להפעיל כל אמצעי אפשרי לגבות את חובותיהם של משקי הבית ושל העסקים הקטנים והבינוניים. אז איך זה אפשרי שבהינף יד תתקבל החלטה לוותר על חוב של מאות מיליוני שקלים לבן אדם אחד, לא משנה כמה הוא חשוב?".

יחימוביץ' שבה וזעמה על הריכוזיות של רו"ח גד סומך, שמבקר הן את בנק לאומי והן את אי.די.בי שבשליטת דנקנר: "איך בדיוק זה שעובד בו בזמן בשביל זה שחייב את הכסף ובשביל זה שחייבים לו את הכסף, יכול לבקר את הסיכונים הפיננסיים שהבנק לוקח על עצמו בנדיבות המופלגת כלפי דנקנר?

"תבעתי מהמפקח על הבנקים דודו זקן לעשות שני דברים: 1) ליזום דיון מיוחד בדירקטוריון בנק לאומי כשהוא עצמו משתתף בישיבה, כדי להבין את פשר השערורייה; 2) להוציא הנחיות חדות לבנקים בעניין ויתור על חובות לבעלי שליטה בפירמידות עסקיות באמצעות החברות הפרטיות שלהם".