הירידות בבורסה התחזקו בסיום: קבוצת דלק ירדה ב-3.8%

אל על ריכזה עניין לאור האישור הצפוי של הסכם "שמים פתוחים" ■ ירידות חדות באג"חים ובמניות של קבוצת אי.די.בי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-913 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב נסחרת היום (ה') למן הפתיחה במגמה שלילית בצל ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט לאחר שמדד המעו"ף ירד אתמול בכ-1%. בשעה האחרונה התחזקו הירידות למרות שהמדדים המובילים באירופה נסחרו במגמה חיובית לאחר שנפלו אתמול לרמות הנמוכות ביותר ב-2013. מחזור המסחר הסתכם בכ-913 מיליון שקל.

למרות הדוחות הכספיים המוצלחים, השיפור בנתונים הכלכליים ועלייה במדדים המרכזיים בשווקים הגלובליים, קרן המטבע החליטה לחתוך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, בשל משבר החוב האירופי שמעיק על הכלכלה העולמית ומונע ממנה לצמוח בקצב גבוה יותר. לפי התחזית החדשה של קרן המטבע העולמית (IMF), הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב של 3.3% השנה, פחות מהדוח הקודם שפרסמה קרו המטבע בינואר, בו התחזית שלה עמדה על קצב צמיחה של 3.5% ב-2013, לאחר שהכלכלה העולמית התרחבה ב-3.2% ב-2012.

בנוסף, ממתינים המשקיעים לפגישת שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות פורום ה-G-20, אשר יתכנסו היום בוושינגטון ליומיים, לקראת דיונים נרחבים באשר לכלכלה העולמית בקרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי.

הגירעון ב-2013 לא יעמוד על 3% תמ''ג, אלא על 4% תמ''ג לפחות, ולפיכך יעד הגירעון לשנה הקרובה יגדל ויעמוד על 4% תמ"ג בקירוב - כך אישרו אתמול בכירים במשרד האוצר. נזכיר, כי במסגרת תקציב המדינה ל-2011-2012 עמד יעד הגירעון המקורי ל-2013 על 1.5% תמ''ג בלבד. אלא ששר האוצר דאז יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו העלו את היעד ל-3% תמ''ג אחרי שהבינו כי איבדו את השליטה עליו.

הסיכוי לעסקת פוטאש וכיל - אפסי

מניית אל על ריכזה עניין, לאור כוונת הממשלה לאשר ביום ראשון הקרוב בישיבתה השבועית את הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי. ועדי עובדים של שלושת חברות התעופה - אל על, ארקיע וישראייר - החליטו בסיומה של ישיבה שקיימו הבוקר להשבית החל מיום ראשון הקרוב את כל הטיסות אלא אם כן הממשלה תקפיא את ההחלטה.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשבת הכללית במשרד האוצר והיחידה מבין פקידי האוצר שהתנגדה לעסקת מכירת כיל לפוטאש, היא זו שתטפל בעסקה מטעם משרד האוצר. לפיכך, ההערכות הן כי הסיכויים למימוש העסקה קלושים.

שמן נפט וגז ריכזה עניין ברקע חשיפת "גלובס" כי החברה עתידה להתגבר על התקלה בקידוח "שמן 3" כבר בימים הקרובים. נזכיר כי אתמול דיווחה החברה לבורסה על עצירת הקידוח בשל לחצים גבוהים של גז, מעבר להערכות המקוריות.

תנודתיות חריפה במניית שפע ימים לאחר שהחברה דיווחה על הערכת שווי של משאבי היהלומים שיכול וימצאו בשטחי ההיתרים שבהם מחזיקה החברה. על פי הערכת השווי, הערך הנוכחי הנקי (NPV) של משאבי היהלומים עומד על כ-126.1 מיליון דולר.

פלוריסטם הודיעה היום על כוונה להרחיב את סל המוצרים בתחום האורתופדיה ורפואת הספורט, והחברה מתכוונת לבצע ניסוי קליני בחולים הסובלים מפגיעות בגידים בכתף.

ביוליין במוקד לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות חיוביות בניסוי קליני Phase IIa ב- BL-7040, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול במחלות מעי דלקתיות (IBD). הניסוי הראה כי BL-7040 בטוחה וסבילה לשימוש ויעילה בטיפול בקוליטיס, דלקת כיבית של המעי הגס שהינה סוג של IBD. המניה, אגב, חזרה עם פער ארביטראז' שלילי ניכר מוול סטריט.

הלחץ הציבורי עשה את שלו. בנק לאומי הודיע אמש על השהיית הסדר החוב עם החברות בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר עד לסיום בדיקת בנק ישראל בנושא. ההחלטה התקבלה לאחר הסערה הציבורית הרחבה שהתעוררה בכלי התקשורת וברשת הפייסבוק בעקבות כוונת הבנק למחוק לדנקנר חוב בהיקף של 150 מיליון שקל. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]