כשהלב בהריון

שידור חוזר של "זוג או ילד" - הסיפור מקבל לפתע משמעויות נרחבות

"זוג או ילד", יום חמישי 21:00 ערוץ 2 רשת

אוהדיה הרבים של מכבי תל-אביב, כמו גם מנהלי ערוץ 10, קיוו מן הסתם לעוד לילה מותח של כדורסל עתיר רייטינג, אלא שמכבי הודחה, כפתה על ערוץ 10 מציאה של פתרון הולם לערב השידורים ומהמחסן נשלף "זוג או ילד" של אורלי וילנאי וגיא מרוז. זוג בחיים וזוג בטלוויזיה. אלתורים כידוע, אינם תחליף ללוח שידורים מסודר, אבל יש לעיתים, כמו הערב למשל, שהם בהחלט תמורה ראויה לצופים.

האם אישה לא יכולה לממש את נשיותה אלא בהפיכתה לאם? שאלה כבדת משקל בעידן שבו גיל הנישואים המאוחר דוחק כ-20% מהאוכלוסייה לטיפולי פוריות. האם האובססיה שלנו, בעיקר של נשים, לילדים משלנו היא ביטוי של האינסטינקט הכי בסיסי של כל יצור חי, או שמא מדובר בכניעה למוסכמות חברתיות שייתכן שחלף זמנן? השאלות האלה עולות רק במשתמע מהסיפור האישי של אורלי וגיא שמתחיל מהמסע שלהם לעבר ילד משלהם, מסע שמסתיים בהתקף לב, אך לא בשברון לב.

אולי זה היתרון של שידור נוסף: הסיפור המקורי מקבל לפתע משמעויות נרחבות בהרבה.

מוזר ומעניין

"המגיפה", יום ו' 20:30, "הוט 3" ו"הוט VOD"

נדמה שמאז "בית הקלפים" נידונה כל סדרה להיות משודרת פעמיים: פעם אחת כשהיא זמינה לצפייה (או להקלטה) בכל פרקיה ברצף, ופעם נוספת בשיטה "המיושנת" של פרק אחד לשבוע (זה מה שיקרה גם לסדרה הזאת החל מיום ב' הקרוב בשעה 22:15).

אני מודה שז'אנר סרטי האימה זר לי לחלוטין. אפילו מותחנים קשים מדי עלולים לרופף את עצביי, אבל גם בתור מי שהגבול שלו עובר בערך ב"שתיקת הכבשים", נהניתי מאוד מהסדרה הזאת. מוזרה, אבל גם מעניינת.

מעשה במתחם מגורים יוקרתי שפורצת בו מגיפה קטלנית והרשויות מחליטות לבודד אותו דווקא בערב ההשקה הנוצץ. מכאן הוא הופך למיקרו-קוסמוס שבו מתנגשים זה בזה טיפוסים ואינטרסים, ולא רק זה בזה, אלא גם בתוכם פנימה, כמו למשל במקרה של הרופא (מנשה נוי) שיכול להציל את חיי השוהים במתחם הסגור, אך לא לפני שיציל את עצמו מעברו האפל.

כמובן שיש כאן גם אספקט דתי מוקצן עד כדי גיחוך בדמותו של כהן מטורף ועוד תחלואים אנושיים שמקבלים ביטוי קיצוני בדמויות הביזאריות שמייצגות אותם. סט השחקנים מפואר למדי. מלבד נוי אפשר למצוא כאן גם את דב גליקמן, דביר בנדק, שמרית לוסטיג, אמנון וולף, מעיין בלום (גיבור "המשרד" שהיה שותף גם לכתיבת התסריט), אלון נוימן, תיקי דיין, עידית טפרסון והגדול מכולם - שלמה בראבא. גם אם זה נראה לכם מוזר בהתחלה, תנו לזה צ'אנס.

מה קרה לפנקס הקטן?

"מחוברים לחיים", יום שבת 22:00, "יס 3"

אני לא יודע מה התוכניות שלכם למוצאי השבת, אבל עשו לעצמכם טובה ואל תוותרו על הסרט המקסים הזה. בעוונותיי עלי להודות שלו הייתי קורא את התקציר מראש, אפשר שהייתי מוותר על הצפייה: גבר מזדקן ומשותק, מרותק לכיסא גלגלים, שידידות נרקמת בינו ובין המטפל שלו, מהגר שחור שמלפרטט עם עולם הפשע. למי יש כוח לעלילות מורכבות שכאלה? אז הנה, עובדה שמבסיס שכזה מתפתחת עלילה מקסימה, רגישה, מצחיקה ומהפנטת שמצליחה, רוב הזמן, להישאר במשקל נוצה.

מעשה במיליארדר משותק ששוכר את שירותיו של מהגר פרחח כדי שיהפוך למטפל האישי שלו. למרות העולמות השונים שמהם באים השניים, מתפתחים בהדרגה ביניהם קשרי חברות עמוקה, בעיקר מפני שהמטפל לא עושה הנחות למעסיק שלו - הוא ממש לא פנקס הקטן שידחף את כסא הגלגלים לדרום החם, אבל הוא בהחלט הטיפוס שישלוף ברגע האמת ג'וינט ויתקע אותה לפיו של הבוס קפוץ-הישבן שלו. תענוג.