צפו: "דירות ב-400 אלף שקל שיכולות להתייקר ב-10%"

ברנרד רסקין, מנכ"ל רימקס ישראל ארז כהן, ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין ואדי כספי, יזם נדל"ן, מתארחים בתוכנית הנדל"ן של "גלובס" ■ מה דעתם על התוכניות של הממשלה?

בזמן שסטנלי פישר ממליץ להעלות את המיסים בענף הנדל"ן, יאיר לפיד מכריז על הקמת קבינט דיור ושר השיכון החדש אורי אריאל מבטיח להעניק לזוגות צעירים פטור ממע"מ על רכישת דירה ראשונה כל זאת וענף הנדל"ן ממשיך בשלו לפי נתוני הלמ"ס מחירי הדירות השלימו נסיקה של 81% בתוך פחות משש שנים. מה אומרים על כך מומחי הנדל"ן? צפו בתוכנית הנדל"ן של גלובס.

"אם למדתי משהו בשנים האלו גם פה בארץ וגם בעולם אין תיקרה למחירים. כל עוד שיש במדינה כמו המדינה שלנו ביקוש גדול, היצע נמוך מדי אנחנו יכולים לצפות גם באזורינו איפה שאנחנו משוכנעים שהמחירים לא יעלו עוד יותר שהמחירים כן יעלו", כך אומר ברנרד רסקין, מנכ"ל רימקס ישראל.

יש לציין כי נתוני "גלובס הומלס" לחודשים פברואר ומרץ הציגו ירידת מחירים מובהקת באזורים המבוקשים בארץ. מה שמעיד בעיקר על בלבול וחוסר וודאות בקרב הרוכשים והקונים ולאוו דווקא על תחילתה של מגמה. כך או כך הזדמנויות בשוק הנדל"ן תמיד קיימות השאלה הגדולה היא היכן עליית המחירים כבר מיצתה את עצמה והיכן יש סיכוי לעליות נוספות.

"חיפה לדעתי עדיין לא מיצתה שם יש ניסיון מאוד עיקש מצד העירייה ליצור השבחות בייחוד בעיר התחתית ושם אנחנו יכולים למצוא דירות ישנות כמו בשכונת בת גלים של דירות 400-500 אלף שקל שסביר להניח ששם השינוי עשוי להיות אפילו למעלה מ-10% זה בהחלט מקום עם פוטנציאל מעניין", טוען רסקין.