וול סטריט: המסחר ננעל בעליות; המדדים ירדו כ-2% השבוע

גוגל, IBM ומיקרוסופט פרסמו אמש דוחות ופיספסו את צפי ההכנסות ■ היום דיווחו ג'נרל אלקטריק, מקדונלדס, ועוד ■ אפל בשפל של יותר משנה ■ בלאקסטון משכה את ההצעה לרכישת Dell ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, לאחר שמרבית היום נסחר מדד הדאו ג'ונס בטריטוריה שלילית. זאת, לאחר עליות גם בבורסות אירופה ובמסחר באסיה מוקדם יותר. היום לא פורסמו נתוני מאקרו ומיקוד המשקיעים המשיך להיות בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה. כמו כן, בארה"ב ממתינים לממצאים מפגישת שר האוצר של מדינות ה-G-20.

המסחר בוול סטריט אתמול ננעל בירידות שערים בשיעור מירבי של 1.5%, בעקבות אכזבה מנתוני מאקרו ולפני פרסום הדוחות של חברות מסקטור הטכנולוגיה - גוגל, מיקרוסופט ו-IBM, ואחרי תחזית מאכזבת מצד eBay.

גם היום עונת הדוחות בארה"ב המשיכה במלוא המרץ ונתנה את הטון במסחר. בסיכום שבועי, מדדי וול סטריט בדרך לרשום ירידה שבועית על רקע תוצאות כספיות מאכזבות של חברות השבוע, ודאגות באשר לצמיחה של המשק האמריקני.

"הנזילות שמספק הבנק המרכזי בתוכניות התמריצים ומכפילים נוחים של מדד ה-S&P500 צפויים לתת רוח גבית לשוק האמריקני ולתמוך בעליות - למרות האכזבה מעונת הדוחות", אמר ג'ו פרנדרגסט (Joe Prendergast) מקרדיט סוויס. "וזאת למרות שהתמונה בטווח המיידי לא מעודדת ואף ישנם חששות מפני תיקון בשווקים".

מצעד המדווחות

אמש לאחר סיום המסחר ענקיות הטכנולוגיה הציגו את התוצאות הכספיות: מיקרוסופט הכתה את התחזיות בשורת הרווח עם 73 סנט למניה לעומת הצפי ל-68 סנט למניה. ההכנסות עמדו ברבעון על 20.49 מיליארד דולר, פחות מה צפי ל-20.56 מיליארד דולר.

IBM פספסה במעט את תחזית הרווח עם 3 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 3.05 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 23.41 מיליארד דולר, לעומת תחזיות להכנסות של 24.6 מיליארד דולר.

גוגל עקפה את התחזיות לרווח עם 11.58 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 10.69 דולר למניה. ההכנסות ברבעון הגיעו ל-13.97 מיליארד דולר, פחות מהצפי ל-14.04 מיליארד דולר.

היום דיווחו מספר חברות, ביניהן ג'נרל אלקטריק שהכתה את התחזיות כשדיווחה על הכנסות של 35 מיליארד דולר ורווח של 3.53 מיליארד דולר, או 34 סנט למניה.

גם מקדונלדס עמדה בציפיות עם רווח של 1.26 דולר למניה על הכנסות של 6.6 מיליארד דולר. עוד במדווחות היום האניוול , קימברלי-קלרק ועוד.

עוד ענקית טכנולוגיה, אפל , נמצאת בשפל של יותר משנה לאחר שאחת הספקיות של החברה חתכה את תחזית המכירות שלה.

ונישאר בסקטור הטכנולוגיה: היום הסתמנה תפנית במגעים למכירת Dell , כשקרן בלאקסטון ויתרה על המירוץ לרכישתה. בלאקסטון ניסתה לגבור על ההצעה של מייסד Dell מייקל דל ושותפיו, שעמדה על 24.4 מיליארד דולר. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הסיבה לוויתור של בלאקסטון הן הירידות במכירות המחשבים בעולם והירידה ברווח התפעולי של Dell.