המותג ממשיך לטחון מזומנים: בקהאם יקבל כ-31 מיליון דולר מ-Sky

ישמש במשך חמש השנים הבאות כ"שגריר הספורט" של רשת הטלוויזיה הבריטית ■ בשנה האחרונה נאמדו הכנסותיו של הכדורגלן ע"י "פורבס" ב-50.6 מיליון דולר

לדייויד בקהאם, כידוע, אין בעיות פרנסה. הכדורגלן בן ה-37, שמשחק בפ.ס.ז' הצרפתית (שם הוא תורם את כל שכרו לצדקה), הרוויח בשנה האחרונה, על-פי המגזין "פורבס", סך של 50.6 מיליון דולר - כשהחלק העיקרי מהסכום הזה (44 מיליון דולר) מגיע מספונסרים, מפרסמים והסכמים מסחריים כאלו ואחרים. לפי "פורבס", זו היתה שנת השיא בקריירה של בקהאם בקריירה בכל הקשור להכנסות מסחריות.

עכשיו מתברר שמותג בקהאם ימשיך לייצר מזומנים גם לאחר שהקשר האנגלי ככל הנראה כבר יפרוש ממשחק פעיל. בסוף השבוע הודיעה רשת Sky של רופרט מרדוק, מחזיקת רוב זכויות השידור של הפרמיירליג בבריטניה, כי "בקס" ישמש כ"שגריר הספורט" שלה במשך חמש השנים הקרובות. השכר עבור העבודה הזאת? כ-20 מיליון ליש"ט (כ-30.7 מיליון דולר).

על-פי העיתון "דיילי מייל", מדובר על שכר גבוה יותר משמעותית מזה שמרוויח גארי נוויל, כדורגלן העבר שמשמש כפרשן הכדורגל הבכיר של ערוץ הספורט הבריטי.

עבור מה יקבל בקהאם את השכר הזה? במהלך השנים הקרובות הוא יעזור להרים את היוזמה של Sky לקדם את שורשי הספורט וההשתתפות בספורט בקרב בני נוער; בנוסף, הוא יופיע בפרסומות של Sky לקידום השידורים של הרשת.

אגב, ערוצי הספורט של BT (בריטיש טלקום) שכרו לאחרונה את שירותיו של גארת בייל, כוכב קבוצת טוטנהאם, לתפקיד דומה של "שגריר ספורט". הקשר הוולשי ירוויח כ-2 מיליון ליש"ט לשנה עבור תפקידו - מחצית משכרו של בקהאם. BT, שערוציה יעלו לאוויר בקיץ הקרוב, נכנסה חזק לשוק שידורי הספורט בבריטניה, ותעביר מהעונה שידורים מהפרמיירליג ומליגות כדורגל נוספות מרחבי העולם.