אינסייטק קיבלה שיפוי ביטוחי למוצר טיפול בגרורות בעצמות

ד"ר קובי וורטמן: "הפתרון שלנו מאפשר חיסכון מיידי בכסף ונוחות לעומת הפתרונות הקיימים, וזו כנראה הסיבה שבזכותה התקבל שיפוי ביטוחי למוצר במהירות יחסית"

חברת אינסייטק, המוחזקת ב-48.2% על ידי חברת אלביט טכנולוגיות רפואיות הבורסאית, הודיעה על קבלת שיפוי ביטוחי ("הכללה בסל הבריאות") מה-CMS, הארגון האמריקני האחראי על הביטוח הממשלתי לקשישים (Medicare) ולעניים (Medicaid). השיפוי ניתן למוצר של אינסייטק לטיפול בכאבים הנובעים מגרורות בעצמות.

אלביט טכנולוגיות, המחזיקה גם בכ-30% בחברת גמידה סל לטיפול בסרטן באמצעות תאי גזע, נסחרת לפי שווי של 131 מיליון שקל. היא נמצאת ברשימת השימור, בעיקר בגלל היעדר פיזור: היא מוחזקת 90% בידי אלביט הדמיה.

לדברי ד"ר קובי וורטמן, מנכ"ל אינסייטק, גרורות בעצמות מאפיינות את השלבים האחרונים במחלות סרטן מסוגים שונים. הן מופיעות אצל כשני שלישים מחולי סרטן השד והערמונית ואצל כשליש מחולי סרטן הריאה, שלפוחית השתן וסרטן בלוטת התריס בשלביהם המאוחרים, כלומר מדובר בתופעה רחבה ביותר. 70% מהגרורות בעצמות מתבטאות גם בכאבים עזים. היום הפתרון לבעיה הוא הקרנה של המקום, או ניתוח.

"כשליש מהמטופלים בשיטות הקיימות אים כשירים לעבור את הטיפול או שאינם חווים הקלה בזכות הטיפול", אומר וורטמן. "הפתרון שלנו מאפשר חיסכון מיידי בכסף ונוחות לעומת הפתרונות הקיימים, וזו כנראה הסיבה שבזכותה התקבל שיפוי ביטוחי למוצר במהירות יחסית", אומר וורטמן.

נציין כי למוצר הקודם של החברה, המיועד לטיפול במיומות ברחם, נדרש זמן רב לקבלת שיפוי מחברות ביטוח פרטיות והוא עדיין לא משופה על ידי חברת הביטוח הממשלתית בארה"ב. ייתכן כי האימוץ המהיר על ידי המבטחים של המוצר הנוכחי, מנבא גם אימוץ מהיר יותר שלו בשוק.

האם נראה כעת את המוצר לטיפול בגרורות עובר במכירות את המוצר לטיפול במיומות?

וורטמן: "קשה להתנבא, אבל אנחנו מקווים שכן". לפני מספר חודשים מונה לאינסייטק מנכ"ל חדש, ג'ים דיוויס. ווורטמן שהיה מנכ"ל החברה מהיווסדה, עבר לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות. לפני מספר ימים דווח כי וורטמן מונה שוב למנכ"ל. "דיוויס קיבל הצעה שלא ניתן לסרב לה", מסביר וורטמן.