ראש עיריית גבעתיים: "אנו נגד בנייה לגובה במרכז העיר"

ראובן בן שחר: "אם מחירי הדירות יירדו ברחבי הארץ, הם יירדו גם בגבעתיים. ואם זה מעיד על איכות החיים אני שמח על כך"

ביום חמישי שעבר נהרס בגבעתיים בניין רכבת נוסף באזור ערבי נחל, במסגרת פרויקט פינוי בינוי שיזמו החברות משהב ומבני אופיר, ושבו מתוכננות לקום 528 דירות חדשות במקום 128 דירות ישנות. זאת, לאחר שהבניינים הראשונים כבר נהרסו ובמקומם כבר הוקם מגדל מגורים חדש שהתאכלס השנה. נוסף לדיירים, ליזמים, ולראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר, הגיע לאירוע ההריסה גם שר השיכון הטרי אורי אריאל, והצהיר כי "ישים סוף לסחבת הביורוקרטית שבה לוקח 10 ו-12 שנה לממש פרויקט פינוי בינוי, במקומות שבהם הדיירים מעוניינים בפרויקט".

- ראובן בן שחר, לדעתך אריאל יצליח לעמוד מאחורי כוונתו לצמצם את לוחות הזמנים?

"כן, אבל הוא יצליח לעשות זאת רק אם יירתמו לנושא גם ראש הממשלה ושר האוצר. בלי שכולם יחד יפעלו כדי לקדם החלטות שיקלו על הביורוקרטיה בוועדות התכנון, זה פשוט לא יקרה".

- ושר האוצר יאיר לפיד שמגיע מרמת אביב ג', יכול לדעתך להירתם למשימה כזאת?

"בהחלט. לפיד הרי מדבר כל הזמן מגרונו של מעמד הביניים שלא יכול להגיע לדירה. פינוי בינוי זה בדיוק הפתרון לאנשים שלא יכולים להגיע לדירה. זו הדרך היחידה של אנשים לשפר את מצבם, ולכן אלה פרויקטים בעלי ערך חברתי, לא רק כלכלי".

- כמה זמן מטפלים בפרויקט הפינוי בינוי בערבי נחל?

"16 שנה, מאז שנות ה-90. כשנכנסתי לתפקיד, הפרויקט כבר קודם. הבעיות היו רבות: דיירים שהתנגדו וביורוקרטיה בוועדות התכנון. והוא אינו הפרויקט היחיד. נמצאים בקנה פרויקטים נוספים לפינוי בינוי בגבעתיים, למשל המתחמים הסתדרות ולביא, שתקועים כבר יותר מ-12 שנה בוועדות התכנון. בסך הכול יש לנו עוד חמישה פרויקטים של פינוי בינוי שאנחנו דוחפים לקדם, כי לגבעתיים לא נותרו עתודות קרקע".

- אתם מצהירים שאתם בעד התחדשות עירונית, אבל יזמים רבים מתלוננים שאתם מערימים קשיים במימוש תמ"א 38 בעיר.

"זה לא נכון. אנחנו בעד תמ"א 38 ואישרו אצלנו 40 פרויקטים של תמ"א 38, ו-40 נוספים נמצאים בבדיקות. בשולי העיר אנחנו נעדיף פינוי בינוי, כמו למשל ברחוב ערבי נחל, כי אלה אזורים שבהם שיש נגישות תחבורתית מתאימה ליציאות וכניסות לעיר. אך ברוב האזורים, בעיקר במרכז העיר אנחנו לא מעוניינים בכלל בבנייה גבוהה וזאת על מנת לשמור על צביון העיר. באזורים כאלה אנחנו דווקא מעדיפים תמ"א 38 ומעודדים תמ"א על פי התוכנית הארצית".

- יש סיכוי שמחירי הדירות בגבעתיים יירדו לדעתך?

"אם מחירי הדירות יירדו ברחבי הארץ, הם יירדו גם בגבעתיים. ואם זה מעיד על איכות החיים אני שמח על כך. מצד שני, צר לי שצעירים מתקשים לקנות דירות. לכן אנחנו מנסים למצוא פתרונות לדיור מוזל בעיר, ובמגדל השחר שנבנה היום במתחם הסיטי אישרנו באופן חריג 20 קומות שבהן 140 דירות בנות 58-85 מ"ר בלבד שמתחילות ב-1.25 מיליון שקל. זה מאפשר גם לצעירים לקנות דירה בעיר".