פישביין לאבי לוזון: "אין מינהלת ליגה באוגוסט - אין כסף"

הטוטו ממשיך לאיים על ההתאחדות כי לא יחדש את ההסכם השיווקי בסך 80 מיליון ש' בעונה, במידה שלא תעמיד מינהלת לפתיחת עונת 2013/14

הטוטו ממשיך להפעיל לחץ על ההתאחדות לכדורגל להקים מינהלת ליגה עוד לפני פתיחת עונת המשחקים הבאה (2013/14). בפגישה שהתקיימה היום (א') בין הטוטו לבין נציגי הקבוצות וההתאחדות לכדורגל, הודיע יו"ר הטוטו צחי פישביין כי חתימת ההסכם השיווקי החדש - הנחשב לחמצן העיקרי של ההתאחדות לכדורגל והקבוצות - מותנית בהקמת מינהלת ליגה עד חודש אוגוסט.

פישביין אמר כי במידה וההתאחדות תעמוד בתנאי שהוצב לה, הטוטו ידאג כי ההסכם השיווקי החדש לא יפחת מהסכום שהועבר להתאחדות בשנתיים האחרונות במסגרת ההסכם השיווקי הקודם. הסכום עליו מדובר הוא כ-80 מיליון שקל בשנה מקסימום, סכום ממנו נגרעו בשנתיים האחרונות כמה מיליוני שקלים בשל אי עמידה של הקבוצות או ההתאחדות בכמה תנאים מההסכם.

במהלך הדיון אמר פישביין כי אם ההתאחדות מעוניינת לחסוך כסף, הרי שהיא מוזמנת להפסיק להפעיל את אצטדיון רמת גן ולהעביר את כל המשחקים לאצטדיונים החדשים, דבר שיביא לטענת פישביין לחיסכון של כ-6 מיליון שקל בשנה.

כזכור, הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל בוטל על-ידי הטוטו בעקבות ארועי האלימות במשחקי ליגת העל והלאומית בעונה שעברה. בשיחות שהתקיימו בין הטוטו להתאחדות לכדורגל קבע הטוטו מספר עקרונות כתנאי לחידוש הסכם השיווק, ביניהם הקמת מינהלת לליגת העל, גיבוש תכנית פעולה למיגור האלימות בכדורגל, וגיבוש תכנית לעידוד והגדלת מספר העוסקים בענף הכדורגל בגילאים הצעירים.