המגזר העסקי על שמיים פתוחים: לא לעמוד בפני הקידמה

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "ההסכם טוב למשק ויתרום לתעשיית התיירות, למסחר ולשירותיםף וגם יוסיף מקומות עבודה חדשים בפריפריה תוך הוזלת מחירי הטיסות לחו"ל"

לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים תומכת במדיניות השמים הפתוחים שמקדם משרד התחבורה ומעריכים כי יישומה יוביל לגידול של 250 אלף תיירים מאירופה כבר בשנה הראשונה ולתוספת של עוד 10,000 משרות חדשות במשק.

לדברי יו"ר הלשכה ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, "ההסכם טוב למשק ויתרום לתעשיית התיירות, למסחר ולשירותים וגם יוסיף מקומות עבודה חדשים בפריפריה תוך הוזלת מחירי הטיסה לחו"ל. המגזר העסקי משוכנע שמדובר במהלך חיוני לצמיחת המשק וחיוני לכלכלת ישראל. לא בכדי כל מדינות ה-OECD ו G-8 פועלות כיום נמרצות למען טיפוח תעשיית התיירות", אמר.

אורן הוסיף והתייחס לחשש של חברות התעופה הישראליות מיישום התוכנית ואמר כי "כל שינוי בשוק כלשהו טומן חששות, אך עם זאת, אי אפשר לעמוד בפני הקידמה והתחרות. הממשלה צריכה לשאוף למינימום של פגיעה בחברות התעופה הישראליות, אך הניסיון שנצבר בענפים אחרים מוכיח כי תחרות תורמת לפעילות הכלכלית ומיטיבה עם האזרחים. הרפורמה הנוכחית תאפשר הוזלת מחירי הטיסות לחו"ל לרווחת אזרחי המדינה".

לדברי נשיא התאחדות המלונות שחבר בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, עמי פדרמן, לפתיחת השמים תהיה השפעה רוחבית גדולה על המשק, שתכלול את הגדלת הצריכה של מוצרי מזון, מוצרי חקלאות, מסחר ושירותים: "המכפיל המשקי הכולל של התיירות מגיע כיום לכ-40 מיליארד שקל בשנה, ורק שליש ממנו הוא כתוצאה משירותי תיירות ישירים, והיתר, בכלל ענפי המשק שנהנים מהתיירות".

לדברי פדרמן, פתיחת השמים לצד מהלכים נוספים - כמו הורדת יוקר המחייה בישראל והתייצבות במצב הביטחוני בארץ - עשויה להקל במימוש היעד להגדיל באופן משמעותי את מספר התיירים שמגיעים בשנה לארץ, מכ-2.9 מיליון מבקרים לכ-5 מיליון: "אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התיירות הם חופש התנועה - שזה ויזות ותעופה. עם ביטול הצורך בוויזה מרוסיה ומאוקראינה היה מהפך והגיעו לארץ מאות אלפי תיירים ממדינות אלה", אמר היום (א') בשיחה עם "גלובס".