סוסייטה ז'נרל: חשבתם שתהיה מפולת כלכלית? תחשבו שוב

מיכאלה מרקוסן, אנליסטית בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל גורסת כי הפעם ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב תהיה מתמשכת ■ מרקוסן מציינת מספר סיבות לכך: ההתאוששות בשוק הדיור, שיפור בצד ההיצע וה"בום" בסקטור האנרגיה

לאחר שבשבועות האחרונים התפרסמו נתונים כלכליים חלשים, כלכלנים ואסטרטגים רבים טענו כי ארה"ב ניצבת בפני האטה כלכלית (המכונה "spring swoon") שמגיעה באופן מסורתי בחודשי האביב.

אותם כלכלנים מציינים כי אם יתברר שהכלכלה הגדולה בעולם נכנסת שוב להאטה, אז למעשה ניתן יהיה לזהות תבנית של גאות ושפל כלכלי מאז תחילת המשבר שהחל ב-2008. מיכאלה מרקוסן, אנליסטית בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל, טוענת כי הפעם תהליך ההתאוששות ("הגאות") יהיה שונה מהפעמים האחרות.

במזכר שפרסמה לאחרונה מרקוסן היא כתבה כי "הנתונים החלשים האחרונים הציתו חששות בכל הנוגע לכלכלת ארה"ב, ולכך שבהתאם לשנים הקודמות, צפויה האטה נוספת בפעילות". עם זאת, מרקוסון טוענת כי הפעם ההתאוששות הכלכלית תהיה שונה ותימשך תקופה ארוכה יותר. האנליסטית של בנק ההשקעות גורסת כי הסקטור הפרטי התאושש במידה ניכרת וערוצי האשראי תוקנו.

"החשש העיקרי הוא מהצד הפיסקלי, אולם כאשר נכנסים למחצית השנייה של 2013, ניתן לראות מספר נתונים חיוביים: ההתאוששות בשוק הדיור, מדיניות כלכלית ברורה יותר, שיפור בצד ההיצע וה'בום' בסקטור האנרגיה". כל אלה, כך היא טוענת, ידחפו את כלכלת המדינה לקצב צמיחה של 3%.