"אין שום תרחיש סביר בו אי.די.בי תצליח להחזיר את חובותיה"

נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח שולפת מהשרוול דוח של חברת TASC הקובע כי אי.די.בי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בשום תרחיש ריאלי

אי.די.בי פתוח לא תצליח להחזיר את חובותיה - כך נקבע בהערכה של חברת TASC שהגישו מחזיקי אג"ח החברה לביהמ"ש בבקשתם לכפות הסדר חוב על החברה. (לסיפור המלא)

"לא קיים תרחיש סביר במסגרתו החברה תוכל לפרוע את כלל תשלומי שירות החוב העתידיים שלה במועדם", נכתב בדוח, שמכיל 220 עמודים וחוזר על טענתה הידועה זה מכבר של נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח: החברה חדלת פירעון.

"במידה והחברה לא תממש בתוך זמן קצר אף אחד מנכסיה, החברה לא תוכל לקיים את התחייבויותיה השוטפות כבר ברבעון הרביעי של שנת 2013, בתוך מספר חודשים מהיום", נכתב בדוח. "גם במידה והחברה תמכור את כלל החזקותיה ללא יוצא מן הכלל היא לא תוכל לקיים את התחייבויותיה השוטפות כבר ברבעון השני של שנת 2017 כאשר בשלב זה, עדיין קיים חוב בהיקף כ-2 מיליארד שקל אותו היא נדרשת לפרוע".

בדוח צוין כי לחברה שווי נכסי הנקי (NAV) שלילי של כ-1.55 מיליארד שקל, כלומר שווי ההתחייבויות הבלתי מבוטחות של החברה עולה בכ-1.55 מיליארד שקל על שווי כלל נכסיה (בניכוי חובות מובטחים). יחס הכיסוי (היחס בין כלל נכסי החברה לבין כלל התחייבויותיה הבלתי מובטחות על פי שווי השוק הנוכחי) הינו 73%. כידוע, רק ביחס כיסוי של 100% יכולה החברה לפרוע את מלוא חובותיה.

כדי שיחס הכיסוי של אי.די.בי פתוח יגיע ל-100%, על שווי כל החזקותיה הבלתי נזילות להאמיר בשיעור של כ-47% ביחס לשווי השוק שלהן כיום.

"בניתוח נוסף המבוסס על ההערכה האופטימית (המניחה עלייה ניכרת בשווי נכסיה המהותיים של החברה בשיעור של עשרות אחוזים) עדיין יחס הכיסוי אינו עולה על 81% בלבד והשווי הנכסי הנקי עומד על (1.07-) מיליארד שקל", נכתב בדוח.

מחזיקי האג"ח טוענים כי ישנם 2 פתרונות אפשריים: הזרמת הון חיצוני באופן משמעותי לחברה (1.6-2.5 מיליארד שקל) או תוכנית הבראה שתכלול הפחתת רמת החוב ל-2.6 מיליארד שקל (45% מסך החוב הפיננסי היום) והמרה של יתרת החוב למניות.