IVC: קרנות ההון סיכון הישראליות מגדילות את הפעילות

חברת המחקר: 169 חברות גייסו 474 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013 ■ סקטור התוכנה הוביל את הגיוסים וזכה בנתח הגדול ביותר בפעם הראשונה מזה ארבע שנים עם השקעה של כ-136 מיליון דולר

169 חברות גייסו 474 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013, כך עולה מהסקר הרבעוני של חברת המחקר IVC בשיתוף KPMG. המדובר בשינוי של כ-4% בלבד לעומת הרבעון הקודם, הרבעון של שנת 2012, ושל 25% לעומת הרבעון המקביל, הראשון של 2012.

כחלק מהסטטיסטיקה על ההשקעות הרבעון, 17 חברות גייסו סכומים גבוהים יחסית, יותר מ-10 מיליון דולר, מה שהסתכם בסך של 50% מכלל ההון שגויס ברבעון החולף.

המחקר, שמתבסס על 101 גופי השקעות, כמחצית מתוכן נחשבים להון סיכון מקומי, מצא ש-77% מסך ההון שגויס הגיע מקרנות הון סיכון, מקומיות וזרות, והשאר מגופי השקעות אחרים.

היקפי הכספים שהפנו קרנות ההון סיכון הישראליות להשקעות מכלל הכספים היה גבוה יחסית לרבעון הקודם והמקביל. לדברי קובי שימנה, מנכ"ל IVC: "העלייה בפעילות קרנות הון הסיכון הישראליות, היא תוצאה ישירה של גיוסי הון בידי הקרנות ב-2012. אנו צופים כי ההון שעומד לרשותן של הקרנות הישראליות צפוי לגדול, מה שעשוי לחזק את חלקן בסך גיוסי היי-טק, ואולי אף להגדיל את הנתח שלהן בסך הגיוסים הכולל".

סקטור התוכנה הוביל את הגיוסים וזכה בנתח הגדול ביותר בפעם הראשונה מזה ארבע שנים. 29% מהכספים, כ-136 מיליון דולר, הושקעו בתחום התוכנה בהשוואה ל-21% ו-22% ברבעון הרביעי והראשון של 2012, בהתאמה.

סקטור האינטרנט הגיע למקום השני עם 22% מסך ההון שגויס. מגמת ההשקעות לכיוון עולם התוכנה ופתרונות המחשוב תואמת את הגישה בעמק הסיליקון במשך השנה האחרונה, בה מקבלות ספקיות התוכנה הארגונית את השווים הגבוהים והכסף הגדול.

"הסקטור הזה, אשר מהווה באופן מסורתי עמוד השדרה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, מונע כיום בעיקר הודות ליישומים ארגוניים מבוססי טכנולוגיות ענן וטכנולוגיות אבטחת מידע", מגיב לנתונים עופר סלע, שותף בקבוצת הטכנולוגיה של KPMG סומך חייקין.