אחרי עשור שחון: מכבי ת"א זכתה באליפות המדינה בכדורגל

הצהובים ניצחו את עירוני רמה"ש באצטדיון ר"ג, פתחו פער בלתי מחיק ממכבי חיפה, וחגגו את הזכייה באליפות ה-19 בתולדות המועדון, והראשונה מאז 2003

מכבי ת"א זכתה הערב (ב') באליפות המדינה בכדורגל לעונת 2012/13, לאחר שגברה 0-2 על עירוני רמת השרון, במשחק שנערך באצטדיון רמת גן, במסגרת המחזור ה-32 של ליגת העל. ארבעה מחזורים לתום העונה, פתחו הצהובים פער בלתי מחיק של 13 נקודות מהסגנית, מכבי חיפה, והבטיחו לעצמם מעשית את התואר.

דור מיכה וראדה פריצה כבשו את השערים לזכות מכבי בדקות ה-19 וה-77, בהתאמה, ונתנו את האות לפתיחת החגיגות הצהובות. באצטדיון רמת גן היום הורגשה אווירת קרנבל, כשכ-33 אלף צופים גדשו את היציעים.

זו היתה הזכייה הראשונה של מכבי ת"א באליפות בעשור האחרון, מאז עשתה זאת לאחרונה ב-2003. מכבי, המועדון המעוטר ביותר בישראל, רושם את האליפות ה-19 בתולדותיו (כולל אליפויות שהושגו לפני קום המדינה) ומגדיל את הפער בתחום זה מהיריבה העירונית, הפועל ת"א (לה 13 אליפויות).

מיטש גולדהאר, הבעלים הקנדי של מכבי ת"א, רושם זכייה בתואר ראשון מאז רכש את המועדון ב-2009 מאלכס שניידר, בתום ארבע עונות של השקעה מאסיבית בשחקני רכש ובשדרוג המועדון. יש לציין גם את העובדה שאוסקר גארסיה, מאמנה הספרדי של מכבי, רושם אליפות בעונת הבכורה שלו כמאמן בוגרים (בשנים הקודמות אימן את קבוצת הנוער של ברצלונה).