הצעת חוק: ריכוז כל מחירי המוצרים ברשתות במאגר אינטרנט ארצי

מתוך ההצעה: "במקום לבזבז זמן ודלק על נסיעה לרשתות השונות על מנת להשוות מחירים, הצרכן יוכל לעשות זאת בצורה נוחה ופשוטה מביתו"

הצעת חוק חדשה עשויה לתרום לתחרות בשוק המזון. חברות הכנסת עדי קול (יש עתיד) ואיילת שקד (הבית היהודי) הגישו הצעת חוק להקמת מאגר ארצי שירכז את כל מחירי המוצרים ברשתות השיווק. המאגר יפורסם באינטרנט.

הצעת החוק דורשת שהמידע על המוצרים, המחויב ממילא להופיע באתרי הרשתות הגדולות על המוצרים, יועבר למאגר ארצי ויתעדכן באופן יומי, כך שלמעשה חוק זה יאפשר לצרכנים לבצע "בדק-בית" בביתם, מראש, טרם הקנייה. צרכן יוכל לפתוח את המחשב ולעשות השוואה של סל מוצרים ברשתות השונות הקרובות למקום מגוריו.

"במקום לבזבז זמן ודלק על נסיעה לרשתות השונות על מנת להשוות מחירים, הצרכן יוכל לעשות זאת בצורה נוחה ופשוטה מביתו", נכתב בהצעה. "צרכן לרוב יכול לבצע השוואה בין שני מוצרים מאותו סוג, אך אין לו אפשרות נגישה לבצע את השוואת המחירים עבור מוצר ספציפי ברשתות שונות. מצב זה מאפשר הגדלת רווחים על חשבון הצרכן, שפעמים רבות מוותר מראש על החיפוש המלא אחר מוצר זול יותר ופותח את ארנקו שלא לצורך".

"הגיע הזמן שהשרוולים יורמו, ושהמאבק על יוקר המחיה יתחיל להניב פירות", אמרה שקד. "חוק כזה ייתן הזדמנות הוגנת לצרכן הפשוט להכין לו סל קניות אישי בצורה מחושבת וחסכונית טרם היציאה מן הבית. בנוסף, השקיפות בהכרח תגרום להוזלה משמעותית ותחרות מבורכת בין הקמעונאים, ואין ספק כי הציבור ירוויח מכך ובגדול".